De fijnmazigheid van het openbaar vervoer (OV) was een probleem, dat na diverse gesprekken van wethouder Jeroen Brandes (PvdA) met de Vervoerregio en Connexxion ten dele lijkt opgelost. “Maar we zijn er nog niet helemaal:, zegt hij. In de gesprekken met de grootmachten legde hij uit dat het OV in de stad met ingang vsn de nieuwste dienstregeling van Connexxion voor Amstelveen onacceptabel was.
De Vervoerregio liet donderdag in een brief weten op korte termijn vier verbeterpunten in te voeren. Daarnaast onderzoekt ze samen met Connexxion en de gemeente of het mogelijk is verdere verbeteringen te realiseren. Brandes was het met de honderden klachten van burgers en de kritiek van zijn VVD-collega Raat wel eens. Overigens klagen burgers veelal als zij de ellende in de praktijk zien.
“Als de eerste schop de grond in gaat komen er ook klachten over de ombouw van de Amstelveenlijn”, voorspelde hij. “Op papier kan het er allemaal goed uit zien, maar de klapper komt als het concrete praktijk wordt.”
Per 18 maart rijdt buslijn 199 weer via Bovenkerk (Legmeerdijk-Salamander-Noorddammerweg) waarbij de op deze route gelegen haltes weer aangedaan worden. De gemeente realiseert in Westwijk een één-richtingsbushalte aan de oostzijde van de Sacharovlaan. Uiterlijk 1 april gaan er twee extra bussen lijn 174 rijden van Middenhoven via Groenelaan naar Busstation Amstelveen (tussen 05:00 en 06:00) zodat de vroege verbinding met Schiphol (via Busstation Amstelveen) weer hersteld is. Na lang aandringen is het ook gelukt om R-Net buslijn 357 weer te laten stoppen bij halte Weldam. En tenslotte komt er een halte voor AML Flex bij ‘de Zwarte Kat’.