Trams die bij halte Centrum stoppen, zouden dan dan niet moeten doen bij de halte Gondel. En omgekeerd. Volgens fractievoorzitter Linda Roos is zoiets in andere steden niet ongebruikelijk. “Het voor de passagiers worden aangeduid met een simpele letter of tekst bij het nummer van de tramlijn, bijvoorbeeld A of B of de tekst: ‘stopt niet bij Centrum’ of ‘stopt niet bij Gondel’. Zo kunnen we beide haltes behouden en gaat dan niet ten koste van de snelheid, zij het dat er bij deze twee haltes natuurlijk wel minder vaak een sneltram stopt”.
BBA zal geen steun verlenen aan te verwachten amendementen over de Amstelveenlijn, omdat die volgens de fractie het college te veel beperken bij het regionale bestuurlijke overleg om tot een voor Amstelveen zo gunstig mogelijk eindresultaat te komen. “Al die amendementen maken de kans dat we uiteindelijk met lege handen komen te staan alleen maar groter”, zegt Roos. “We praten nu nog over voorkeursvarianten. De uitwerking komt later nog uitgebreid terug in de raad. Ook moeten we voorzichtig zijn met het laten vervallen van bestaande haltes, want het is een enorme verspilling van gemeenschapsgeld om een eenmaal weggehaalde halte later opnieuw aan te leggen.” Zij wil overigens wel een amendement over een financiële aanpassing steunen en gaat die mede indienen.
Lees ook:Ook PvdA tegen opheffen tramhaltes
Lees ook:Halte Gondel moet van raad blijven
Lees ook:SP: ‘Hele raad moet in actie komen voor halte Gondel’
Lees ook:Regioraad stemt in met AV-lijn
Lees ook:Ook kritiek van D66 op plannen Amstelveenlijn