B&W willen bonus/malusregeling GVB voor lijn 51

Een bonus/malusregeling speciaal voor lijn 51, wil het college van B&W. Dat moet dan een van de financiële prikkels zijn voor het GVB. Het college heeft daarom gevraagd bij de Stadsregio. Nu bestaat er zo’n regeling voor het metronet als geheel: goede prestaties leveren het GVB extra geld op, bij slechte krijgt het minder. Maar lijn 51 is de onbetrouwbaarste lijn. Doordat de andere metrolijnen het redelijk goed doen, zorgen die min of meer voor een kwalitatief goed totaalbeeld. De prikkel om ook lijn 51 naar een hoger niveau te tillen ontbreekt daardoor, volgens het college.Het doet zijn voorstellen in een brief aan de Stadsregio, opdrachtgever voor het openbaar vervoer. Onlangs nam de gemeenteraad uit ontevredenheid over het achterstallige onderhoud, uitvallen van ritten en ander feilen van lijn 51 een motie aan. Hij droeg het college op de kwestie bij de Stadsregio aan te kaarten. Overigens is de brief van het college een reactie op een door het regiobestuur opgesteld plan van eisen voor de komende jaren. Daar daarin staat onder meer dat lijn 51 in de toekomst stopt bij de Spaklerweg. De Regioraad heeft zich daar inmiddels en bloc tegen gekeerd.

Lees ook:Politiek Amstelveen bezorgd over lijn 51
Lees ook:B&W: lijn 51 moet tot Centraal station blijven rijden
Lees ook:Levie bestrijdt onevenredig treffen lijn 51 met bezuiniging
Lees ook:Halte Gondel moet van raad blijven
Lees ook:Protest van BBA tegen naderend inkorten lijn 51

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.