VVD: groene bus aanwinst voor citymarketing

img_1497018431_test1497018409Wie als toerist op het Museum Plein staat, kan voor € 25 van 1 juli af per bus naar Amstelveen om daar bijvoorbeeld de kaasboerderij Klara Maria, wijngaard De Amsteltuin, het Amsterdamse Bos of het Stadshart te bezoeken. Die zogenoemde GreenLine bus betekent volgens de VVD een impuls van de citymarketing, waarvoor Inza Gast uit die fractie zich al jarenlang propagandist is. Ook de evenementenkalender op de gemeentelijke website draagt daaraan volgens de VVD bij.

De fractieleden gast en Bas Zwart zeggen blij te zijn met de groene ‘hop-on hop off’ bus. En de evenementenkalender op de website moet uitgroeien tot hét medium om te laten zien wat er in Amstelveen allemaal is te doen, vinden zij.

Vooral dankzij Gast is de begroting voor citymarketing door de gemeenteraad fors uitgebreid. De lokale overheid participeert, net als trouwens Ouder-Amstel in de groene bus, die elke 45 minuten uit Amsterdam vertrekt, zij het alleen overdag, tussen 09.00 en 17.00 uur.

Nog incompleet

Overigens is die kalender van evenementen nog niet compleet, want de agenda van de culturele instellingen moet er nog bij komen, evenals wandelroutes en ‘bijzondere plekjes’, laat Gast weten.

De gemeente ziet graag dat bedrijven in het MKB met initiatieven komen om ‘toerisme en de levendigheid in Amstelveen te bevorderen’.

Ondernemer Jan Schake van de Amsteltuin neemt het voortouw om de mooie plekken van Amstelveen greenline fotobereikbaar te maken met de hop-on hop-off bus. Die rijdt van het Stedelijk Museum en Station Zuid, langs de Amstel naar Amstelveen, waar men bijvoorbeeld kan uitstappen bij de kaasmakerij Klara Maria, het Stadshart en het Amsterdamse bos.

‘Strandbadje’

Maar de VVD zou de VVD niet zijn als ook haar eigen project – het zwembad aan de Poel – niet werd genoemd als mogelijke profilering van Amstelveen. Gemeenteraadslid Zwart spreekt overigens nog steeds ten onrechte van een strand aan de Poel, ooit de bedoeling van ex-VVD-raadslid Ponjee, die als troostprijs het drijvende badje kreeg, omdat in de Poel niet kon worden gezwommen.

Volgens Zwart betekent de bus aan aanwinst omdat Amstelveen zich er door kan ‘profileren als Amsterdam in green’. Hij noemt ook fietsverhuur in het Amsterdamse Bos en boottochten langs de Amstel.

 

 

Lees ook:Plan voor citymarketing op komst
Lees ook:Boekje over wandelen door Amstelveens Groen
Lees ook:Stadsplein
Lees ook:Politie sportief tijdens triathlon
Lees ook:‘Vuilspuiterij’ als cultuur op de straat

2 reacties op “VVD: groene bus aanwinst voor citymarketing

  1. Frank Bikker

    Laten ze die bus liever inzetten om gehandicapten en ouderen een leuk dagje te geven. In Amstelveen zal echt geen toerist komen, als je zo veel mooie steden in de directe omgeving van Amsterdam hebt, waar ons dorp dus niet bij hoort.

      /   Beantwoorden  / 
  2. J. Rooders

    Hé, goed initiatief man, groen busje. Impuls voor de citymarketing, man. Gaat goed lopen dit projectje. Zwembadje aan de Poel uitgebaat door ondernemertje. Goed man. Groen busje. Bedankt gast. Goed bezig, man. Amstelveen is cool weet je. Alles kan hier. Busje, gastje, badje. Gewoon even het voortouw nemen man. Goed bezig. Gratis teenslippers en baardkammetje. Citymarketing. Koel gast.

    Warm hè vandaag? Ook zo goed geholpen bij het Amstelveenloket?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.