Serious Kerst brengt ruim 15 mille op

De Amstelveense supportactie voor Serious Request heeft ruim 15 mille opgebracht. Terwijl in het glazen huis te Haarlem zich dagenlang DJ’s van Radio 3 FM opsloten, werd uit een ‘glazen huis’ op het Dorpsplein dopopr RTV Amstelveen 116 uur onafgebroken radio gemaakt. Die actie heette ‘Serious Kerst’. Men kon er heen komen om tegen betaling van € 5 een plaatje aan te vragen, wat door het barre weer heel weinig Amstelveners deden, dat telefonisch doen of een bedrag storten voor de actie.

Op de laatste dag voor kerst (24 december) sloot Humberto Tan, zelf wonende in Amstelveen, de lokale actie af. Die had om precies te zijn 15.047 euro opgebracht. De organisatie heeft dat eindbedrag overigens alleen via sociale media bekend gemaakt en op de site van de lokale omroep prijkt alleen nog als nieuws dat de actie is begonnen.

Tan maakte de eindopbrengst bekend. Serious Request – dus ook de Amstelveense actie – bracht ruim 12 miljoen op. Het geld is bestemd voor seksueel misbruikte vrouwen en meisjes in conflictgebieden en werd gevoerd onder het motto ‘Hands off our girls’.

Van vrijdag 19 december af verzorgde RTV Amstelveen dus de non-stop uitzendingen voor radio, TV en internet uit een Glazen Huis op het Dorpsplein. De actie was een idee van columniste Geertje Visser van Dichtbij.nl en werd door RTVA, gemeente en Rode Kruis overgenomen.

 

 

Lees ook:Humberto Tan sluit Serious Kerst af
Lees ook:Ruim 100 uur radio van Dorpsplein
Lees ook:Burgemeester opent Serious Kerst
Lees ook:Opbrengst RTVA-actie nog niet bekend
Lees ook:Serious Kerst brengt 1/3 minder op dan 1e editie

Eén reactie op “Serious Kerst brengt ruim 15 mille op

  1. jo

    :) Waarom niet op het stadsplein brengt meer geld op en wat leven in de brouwerij :)

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.