Vier gevaarlijke routes

Sportlaan, Rembrandtweg, Van der Hooplaan en Mr. Groen van Prinstererlaan zijn de gevaarlijkste routes van Amstelveen. Dat blijkt uit de verkeersveiligheidsmonitor van de gemeente. Die wordt geactualiseerd. Op alles vier de routes worden vooral (brom)fietsers en voetgangers het slachtoffer.

Overigens komen er geen zogenoemde black spots meer voor in Amstelveen. Dat zijn locaties waar in drie opeenvolgende jaren zes of meer ongevallen met dodelijke afloop zijn gebeurd. Volgens de gemeente is dat het gevolg van adequate aanpak in het verleden van kuispunten die dat waren of zouden kunnen worden. De monitor richt zich nu op ‘gevaarlijke’ routes

Lees ook:Levie: ‘Veel ongelukken door slechte fietspaden’
Lees ook:Alleen ‘s nachts sluiting K. Karelweg vrachtverkeer
Lees ook:B&W: ‘gemeente was jarenlang laf’
Lees ook:Gemeente onderzoekt dodelijke ongelukken Beneluxbaan
Lees ook:Steviger aanpak jeugdcriminaliteit Amstelland

3 reacties op “Vier gevaarlijke routes

  1. Jaap van der Freesen

    Het is dan wel geen ‘spot’, maar een lange weg, maar hoeveel doden zijn hier wel niet gevallen de laatste 20 jaar?
    Het is een racebaan!! Waarom maken ze niet een ‘groene golf’ zodat iedereen echt 70 km/h gaat rijden?
    Nu is iedereen gefrustreerd door het continue rood, en scheurt dus direct 90-100. Dan heb je ook nog stukken waar je 50 mag, en dan gaat de politie daar controleren!! Lekker!! Ik ben zelf een keer opgedreven tot 70 door een politieauto omdat ‘ie zelf ook geen zin had om 50 te rijden..Regelmatig gaan op dat stuk ook mensen 70-100, dus dat is lekker incasseren als je flitst!
    Waarom geen groene golf?…

    Groeten,

    Jaap

    P.S.: Af en toe wat minder stoplichten is ook geen slecht idee: Canon met zijn eigen slagbomen en stoplichten…pfff…Dan dat kantoor aan de A9 met zijn eigen stoplichten…pfff…wat kost dat allemaal niet?

    P.S.2: Verkeer Amstelveen (algemeen) is volgens mij wel een eigen topic waard!

      /   Beantwoorden  / 
  2. Madelon

    Over blackspots gesproken: Heel vaak gebeuren er ongelukken met fietsers die komen vanaf de Sportlaan en linksaf de Groenelaan op willen. Het is al aangemerkt als een black spot, maar wanneer wordt het een veilige plek?

    En welke verbetering schuilt er in het weghalen van het verkeerslicht in de bocht van de Groenelaan aan de zuidkant van Groenhof? Het is de enige plek waar kinderen van de basisscholen aan o.a. de Landtong, die komen vanaf de Sportlaan veilig kunnen oversteken!

      /   Beantwoorden  / 
  3. A. Lert

    1.

    Waar de inventarisatie van verkeerslichten en borden op verkeerde (onnodige) plaatsen. Haal die daar weg en plaats ze op de juiste plek. Het verkeer verandert, waarom de aanwijzingen niet of nauwelijks??

    2.

    Controle op kwaliteit lantaarns; zwak licht, vaak kapot en soms uit. Waarom geen controle op eigen onderhoud en diensten private electriciteits-bedrijven zoals Nuon? Ondanks privatisering heeft gemeente een belangrijke controle rol!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.