Telefoontjes voor Aalsmeer komen in Amstelveen binnen

Het wordt menens met de ambtelijke integratie van de gemeenten Aalsmeer en Amstelveen. Niet alleen werden Aalsmeerse ambtenaren naar het Aamstelveense raadhuis overgeplaatst, maar daar is vanmorgen – maandag 7 januari –  ook het Aalsmeerse deel van het gezamenlijke call center officieel geopend. Dat deden de beide burgemeesters, Van Zanen en Van Eijk, samen door het aannemen van het eerste telefoontje een verbeterde dienstverlening voor Aalsmeerse burgers. “Met een sterk team professionele medewerkers stond ons callcenter jaarlijks al 155.000 bellers te woord”, zegt burgemeester Jan van Zanen van Amstelveen. “Dat aantal gaat oplopen nu ook Aalsmeer is aangehaakt. Alle eerste klantcontacten worden hier afgehandeld.”Burgemeester Theo van Eijk van Aalsmeer zegt zeer te spreken te zijn over de nieuwste stap. “Zo bereiken we uniformiteit en goede bereikbaarheid. Dat is prettig voor de gemeente Aalsmeer, maar vooral prettig voor de burger die belt.”    Het callcenter handelt alle eerste telefonische contacten af, plant afspraken in en beantwoordt zo mogelijk de eerste vragen voor de vakafdelingen. Ook meldingen uit de wijken worden als eerste afgevangen door de medewerkers van het callcenter. Ook de afhandeling van aan de gemeente gerichte e-mail is een taak van het callcenter.

Lees ook:Nieuwe burgemeester Aalsmeer: ‘Ik ben er klaar voor’
Lees ook:Aalsmeerse ICT overgedragen aan Amstelveen
Lees ook:Vijf gemeenten hebben nu gezamenlijk belastingcentrum
Lees ook:N201-tunnel verbindt Aalsmeer en Haarlemmermeer
Lees ook:Jobke Vonk volgende week burgemeester Aalsmeer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.