Gemeente wil duidelijker rol spelen in sponsoring

Diwali festival

Door een professionele aanpak, onder meer als intermediair, wil de gemeente sponsoring van projecten efficiënter en voor het bedrijfsleven aantrekkelijker maken. B&W hebben daarvoor een nieuw beleid ontwikkeld. Nu komen organisaties met allerlei projecten vaak bij dezelfde ondernemingen, waardoor die soms overvraagd dreigen te worden. De gemeente wil daarin, als het om publieke belangen gaat, een duidelijker rol gaan spelen. Ook wil zij zowel intern als extern transparant aangeven bij welke gesponsorde activiteiten zij is betrokken. Het gaat overigens niet alleen om geldelijke bijdragen van het bedrijfsleven, maar ook om andere vormen van medewerking, zoals meedenken en expertise beschikbaar stellen.

Als voorbeelden van succesvolle samenwerking tussen gemeente en bedrijven bij grote evenementen, noemen B&W jet Japan- en het Diwali-festival.

De gemeente heeft op basis van ervaringen haar sponsorbeleid onder de loep genomen en wil daarin verbeteringen doorvoeren.  Volgens het college biedt de nieuwe aanpak ook voor instellingen meerwaarde. ‘Voor onderwijs-, welzijns- en culturele instellingen kan de gemeente in soms als intermediair optreden en partijen aan elkaar koppelen.’

Lees ook:Japan Festival op 6 en 7 juni op Stadsplein
Lees ook:Stichting internationale evenementen richt zich nog alleen op Japan
Lees ook:Gemeente onderzoekt nu zelf aantrekkelijkheid voor bedrijfsleven
Lees ook:Gemeente peilt wensen en meningen bedrijfsleven
Lees ook:Weer handelsmissie naar Japan

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.