Werken op schooltuinen moet een sterkere maatschappelijke en educatieve positie krijgen. Dat zeggen B&W in hun visie voor de komende jaren op de schooltuinen, uitgebracht onder de titel ‘Groene vingers kweek je hier!’. De tuincomplexen kunnen volgens het college intensiever worden gebruikt en de samenwerking met andere organisaties verbeterd, ook buiten het gebied van natuur- en milieueducatie (NME). B&W willen ook het aanbod aan educatieve activiteiten vergroten. Spreiding en bereikbaarheid van de complexen ten opzichte van scholen is daarbij een specifiek aandachtspunt.Er zijn nu vier schooltuincomplexen, waar leerlingen van dertien basisscholen hun eigen tuintje hebben. Ook tuinieren er na schooltijd ruim 200 kinderen onder leiding van professionals en ongeveer 25 vrijwilligers.
Lees ook:Schooltuinen voor vrije groepen kinderen
Lees ook:Schooltuinen ook buiten school om te krijgen
Lees ook:Open dag op schooltuinen
Lees ook:Open dag op schooltuinen
Lees ook:Open Dag schooltuinen
Hoe had de gemeente zich voorgesteld dat de schooltuinen een sterkere maatschappelijke en educatieve funktie krijgen. De invulling die in het artikeltje wordt gegeven vind ik maar zeer vaag overkomen. Je zou de schooltuinen bijvoorbeeld kunnen koppelen aan enige lessen maten en gewichten. (koken, gezond eten,land opmeten, specifieke aardrijkskundige begrippen enz.,)