Seminar over detailhandel, internet en sociale media

De impact van internet is overal merkbaar en leidt tot grote veranderingen, vooral in de detailhandel. Over de toekomst van de detailhandel gaat het in het dinsdag 15 januari (19.30 uur) door Rabobank Amstel en Vecht georganiseerde seminar. De bank organiseert de bijeenkomst in samenwerking met Winkeliersvereniging De Amstel, Ondernemersvereniging Ouder-Amstel en gemeente Ouder-Amstel. Het seminar wordt gehouden in het gemeentehuis van Ouder-Amstelveen. Consumenten kopen nu massaal op internet, hebben een profiel op Facebook of Twitter en communiceren zich suf. Dat heeft grote gevolgen zowel dagelijks leven als de detailhandel. Cor Molenaar, hoogleraar aan de Erasmus Universiteit en auteur van diverse boeken over de detailhandel, verzorgt een lezing over de toekomst van de detailhandel.Hij behandelt de laatste ontwikkelingen in koopgedrag en de economische crisis. Ook schetst Molenaar de trends in retail en internet, de consequenties voor de leefbaarheid van gemeenten, winkels en onroerend goed. Daarnaast geeft hij inzicht in nieuwe business modellen en bespreekt hij de technologische kansen. Ook in Amstelveen zijn deze trends en ontwikkelingen relevant. Want wat moet er in de gemeente gebeuren om de winkelvoorzieningen in stand te houden? Herstructurering van de winkelgebieden? Nieuwe businessplannen? Integratie van internet in uw winkel en uw winkel op internet?  Winkeliers in de regio kunnen tijdens het seminar veel antwoorden op die vragen horen. Na afloop kunnen zij napraten en netwerken met andere ondernemers. Aanmelden kan via de website van Rabobank Amstel en Vecht: www.rabobank.nl/amstelenvecht.

Lees ook:Weer ondernemersavond Rabobank
Lees ook:Gratis hockeyclinic Rabobank
Lees ook:Weer Rabo-ontbijt voor startende ondernemers
Lees ook:Verenigingen kunnen weer geld vragen aan Rabofonds
Lees ook:Ondernemersavond Rabobank over ´taal van ondernemen´

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.