Klanttevredenheid gemeente verbeterd

De tevredenheid van de burgers over de gemeentelijke dienstverlening van Amstelveen aan het publiek ligt, in vergelijking met 90 andere gemeenten, nu iets boven het gemiddelde. Dat blijkt uit een onderzoek. Amstelveen is ten opzichte van vorig jaar fors gestegen op de ranglijst. Toen stond de gemeente nog op de 51ste plaats, nu op de zevende, met een score van 7,9. Het gemiddelde was 7,6. De eerste plaats werd door zes gemeenten gedeeld met een score van 8. De Amstelveense dienstverlening werd door de klanten beter beoordeeld dan vorig jaar, maar dat gold niet voor de tarieven.

In het jaarlijkse onderzoek wordt de dienstverlening aan de balie van de deelnemende gemeenten vergeleken op onder meer de geboden service, deskundigheid, vriendelijkheid en uiterlijke verzorging van de medewerkers, afhandeltermijn, de duidelijkheid van de verkregen informatie en de prijs. Ook komen bereikbaarheid, parkeergelegenheid, openingstijden, wachttijden, privacy aan de balie, verwijzingsborden en overzichtelijkheid van de entree aan de orde.

 

Lees ook:Amstelveen 1e van middelgrote gemeenten met publiekszaken
Lees ook:Gemeentelijke website scoort hoog
Lees ook:Gemeente stijgt met dienstverlening: 2e plaats middelgroot
Lees ook:Gemeente peilt nu steeds klantvriendelijkheid
Lees ook:Gemeente zakt met publieke dienstverlening naar 3e plaats

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.