‘AV-kaart te commercieel’

In de praktijk hebben mensen met een minimaal inkomen niet zoveel aan de onlangs gepresenteerde Amstelveenpas 2.0, de digitale versie van de kortingskaart voor die doelgroep. De door B&W opgeheven Participatieraad Minima Amstelveen (PMA), die als vrijwilligersorganisatie onder een andere naam – zonder adviestaak aan B&W – doorgaat. Zegt dat de pas op een gewone commerciële kaart lijkt.

Twee tests bewezen volgens de vrijwilligers dat de kaart op de keper beschouwd nauwelijks korting voor minima opleveren, althans als zij willen doen wat anderen ook doen. Zoals een verjaardagsfeestje voor kinderen. Zie verder een ingezonden stuk van de VMA (Vrijwilligersraad Minima Amstelveen).

 

Lees ook:Wethouder: Minimaraad niet correct over AV-pas
Lees ook:Amstelveenpas
Lees ook:Voormalige PMA: ‘Nieuwe AV-pas gemiste kans’
Lees ook:Koops: ‘Vrijwilligers goed verzekerd door gemeente’
Lees ook:Schooltuinen ook buiten school om te krijgen

Eén reactie op “‘AV-kaart te commercieel’

  1. Frank Bikker

    En maar jammeren dat er zo’n tweedeling in de maatscahppij is. Pubers worden haast gedwongen om op “werkweek” te gaan in Verweggistan. Kinderen kunnen niet mee met schoolreisje, tenzij de ouders weer formulieren moeten gaan invullen. ( zijn trouwens ook vaak idioot duur die schoolreisjes). Bij menige school liggen ze zelfs niet eens klaar. Culturele basisvoorzieningen zoals bibliotheken worden op bezuinigd, maar wel geld uitgeven aan kunstdrollen. Maar wel mekkert een D66 over Nederland kennisland. Een museumkaart kost voor 1 ouder met 2 kinderen 120 euro. Zelfs voor menig ouder met modaal min inkomen wordt dit te duur, maar men mag er wel aan meebetalen via de belasting, maar wie profiteert er het meeste van?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.