‘Persoonlijke’ posters voor kandidaten ChristenUnie

Jacqueline Koops

Jacqueline Koops

Bert de Pijper

Bert de Pijper

Om die bijvoor- beeld in hun eigen kerk of voor het raam van hun huis, zodat buurt- genoten het zien, op te hangen, kunnen kandidaten van de ChristenUnie posters met hun eigen foto er op bestellen. Die wijkt qua beeltenis dan af van het centrale affiche met de foto van lijsttrekker Jacqueline Koops er op. Maar op alle posters staat wel de slogan van de verkiezingscampagne: ‘Ik geloof in Amstelveen’. Weliswaar gelooft de CU primair in God, maar dat doen de leden toevallig wel in Amstelveen. En het dubbelzinnige is verder dat de partij ook geloof in de stad.

Het partijprogramma werd vorige week ten doop gehouden in wooncentrum Middenhof, omdat de Zorg, voor bijvoorbeeld ouderen en andere kwetsbare mensen, hét belangrijkste speerpunt van de ChristenUnie Amstelveen is bij deze verkiezingen. Die wordt goeddeels door het Rijk naar de gemeente overgeheveld, maar tegelijk met een forse bezuiniging. De ChristenUnie zegt graag een goed vangnet te willen bieden voor wie dat nodig hebben. “Zo vinden wij dagbesteding belangrijk, maar bijvoorbeeld ook de casemanager dementie en uiteraard een goede ondersteuning van mantelzorgers,”zegt Koops.

Volgens haar is de ChristenUnie één van de eerste partijen is die eerlijk aangeeft waar nog kan worden bezuinigd kan worden. Er moeten fundamentele keuzes worden gemaakt, in plaats van via de kaasschaaf overal wat geld weghalen, vindt zij. En in dat licht mag de subsidie van meer dan een miljoen aan het Cobra-museum van haar wel omlaag. En P60 zou zonder de gemeentelijke subsidie van jaarlijks €  650.000 ook moeten kunnen bestaan, denkt Koops.  ”De tijden zijn veranderd. In 2007 klotsten de miljoenen nog tussen de bureaus op het raadhuis, meldde de toenmalige wethouder Financiën. Nu is het verre daarvan. En als er dan keuzes nodig zijn, kiest de ChristenUnie absoluut voor zorg voor kwetsbare mensen en niet voor een zwaar gesubsidieerd poppodium.”

 

Samenleving

De ChristenUnie gelooft, behalve in God, blijkbaar in nogal wat aardse zaken. Zoals in de kracht van de (seculiere) samenleving, zorg ban mensen voor elkaar, een cruciale rol van gezinnen, een dienstbare en rechtvaardige overheid, een duurzame economie, stimulering van werkgelegenheid, en een zorgvuldige omgang met het milieu.

Volgens raadslid en tweede op de kieslijst Bert de Pijper gaat de partij voor duurzaam werken, wonen en leven. “Wij zien als een opdracht dat het milieu in stand blijft, omdat we als mensen rentmeester zijn van Gods schepping:”, zegt hij. Daarop pleit zijn partij voor maatregelen die maatschappelijk ondernemen bevorderen en neemt zij afstand nemen van de door VVD  en D66 gepromote 24-uurseconomie. Zij is voorstander van  milieueducatie voor zowel kinderen als ouderen en van energiebesparende maatregelen, zoals plaatsing van meer oplaadpunten voor elektrische voertuigen. “En van maatregelen die het gebruik van de fiets in het verkeer bevorderen.”, zegt De Pijper.

De presentatie van het verkiezingsprogramma werd voriige week besloten met introductie van de kandidaten. Op nummer drie staat de katholieke Maria Vlaar, psychologe en kunstenares. Henk Stoffels is vierde. “Met dit team wil de ChristenUnie graag in de gemeentepolitiek haar verantwoordelijkheid nemen.” zegt Jacqueline Koops. Zij vindt dat kiezers vooral worden getrokken door persoonlijke contacten, bijvoorbeeld in de kerk, met kandidaten. Vandaar ook de posters op maat dus.

 

Lees ook:ChristenUnie heeft ‘Geloof in Amstelveen’
Lees ook:ChristenUnie gaat voor ‘Dienstbaar, duurzaam en dynamisch’
Lees ook:Koops wint strijd om CU-lijsttrekkerschap van De Pijper
Lees ook:De Pijper weer beëdigd als raadslid
Lees ook:Jacqueline verwent ouderen…

Eén reactie op “‘Persoonlijke’ posters voor kandidaten ChristenUnie

  1. gjzn

    God gelooft in mij.
    En wie weet ook in Amstelveen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.