Marketingprijs winkelcentra voor Stadshart

image001Stadshart Amstelveen heeft de marketingprijs 2013 van de Nederlandse Raad van Winkelcentra (NRW) gewonnen. Volgens de vereniging voor de winkelvastgoedsector onderscheidt het Stadshart zich in de Nederlandse retailmarkt door de introductie van het begrip ‘4 sterren winkelcentrum’.  De Jury zei grote waardering te hebben voor ‘de rigoureuze wijze waarop Stadshart Amstelveen de consument  – letterlijk en figuurlijk –  centraal stelt.’

Volgens Stadshartmanager Ben Verheijen veranderen de wensen van de consument. “Service en beleving worden steeds belangrijker en daar moeten wij als winkelcentrum op inspelen,” zegt hij. “Wij vergelijken ons winkelcentrum met de ultieme serviceomgeving: een hotel. Wij zien onze bezoekers als gasten en daarom is er hard gewerkt om in Stadshart het serviceniveau te krijgen van een viersterren hotel.” In november 2012 ontving het Stadshart officieel de 4-sterren classificatie.

De doelstelling van de NRW Marketingprijs is binnen het winkelvastgoed meer erkenning te geven aan marketing van winkelcentra. Marketingcampagnes en onderdelen ervan die het meest innovatief zijn geweest of relatief de beste resultaten hebben bereikt, worden daartoe in het zonnetje gezet.
Bij de jurering worden punten toegekend voor planning / strategie, kwaliteit van de uitvoering, creativiteit, prijs/kwaliteit, kosten/effectiviteit, (meetbare) resultaten, duurzaamheid (maatschappelijk verantwoord ondernemer) en samenwerking in het marketingproces. Volgens de jury zet Stadshart Amstelveen met de imagocampagne een nieuwe standaard voor de ‘customer journey’. De creatie van een unieke winkelbeleving krijgt gestalte door het bieden van comfort, kwaliteit en dienstverlening in iedere fase van de relatie tussen bezoeker en winkelcentrum.

 De bezoekersaantallen van het Stadshart stijgen volgens het managent nog steeds. Het zou nu 9,6 miljoen per jaar bedragen. Dat is overigens nog altijd minder dan de ooi beloofde 14 miljoen, waarop ook de – inmiddels wel fors gestegen – huurprijzen waren gebaseerd.   

 

Lees ook:Vier sterren voor het Stadshart
Lees ook:Artikelen Stadshart nu online te vinden
Lees ook:Lancering nieuwe Pokémon app in Stadshart
Lees ook:Tweede winkel Scotch & Soda in Stadshart
Lees ook:Stadshart mogelijk te koop

3 reacties op “Marketingprijs winkelcentra voor Stadshart

  1. Bert

    Een winkelcentrum voor snobs dus.

      /   Beantwoorden  / 
  2. moerstaal

    ‘4 sterren winkelcentrum’. Ze kunnen het niet eens foutloos schrijven.

      /   Beantwoorden  / 
  3. de theedrinker

    4,4 miljoen bezoekers minder dan beoogd, maar toch geslaagd.Ik vraag me af wat men dan mislukt noemt.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.