Raat wil dat Rutte nu opkomt voor KLM

2015-klmimagestlokciy7Als de holding van Air France de spaarpot van KLM leeg vreet, omd uit de financiële problemen te komen, is dat een ramp voor Amstelveen. Omdat het natuurlijk heel veel banen bij de KLM gaat kosten. Dat vindt wethouder Herbert Raat, die zich zorgen maakt over toenemende werkloosheid in Amstelveen en wil dat premier Mark Rutte zich er nu spoorslags mee bemoeit.  “Voor de KLM is het de komende dagen er op of eronder”, zegt hij. “Neemt Air France de financiële zeggenschap over of blijft KLM zelfstandig?”

Dat Air France uit was op de spaarpot en het succes van – overigens in feite geenszins meer zelfstandige – KLM was natuurlijk van meet af aan bekend,.Alleen zogenoemde deskundigen meenden bij de Franse inlijving nog dat de Nederlandse luchtvaartmaatschappij er beter van zou worden. Wat door personeel en andere burgers onmiddellijk werd tegengesproken. Maar ja, Nederland heeft natuurlijk uitverkoop gehouden van alle grote bedrijven, zoals (om dicht bij huis te blijven) Fokker.

Raat wijst er op dat zijn VVD-partijgenoot Ton Elias in de Tweede Kamer vandaag staatssecretaris Wilma Mansveld heeft opgeroepen met haar Franse collega Alain Vidalies over de kwestie in overleg te treden. Maar dat is volgens Raat onvoldoende. “KLM is een ‘chefsache’. Onze liberale premier Mark Rutte en minister van Economische Zaken Henk Kamp moeten dit nu oppakken. Dit dossier is te belangrijk om over te laten aan een staatssecretaris”, zegt hij.

In Nederland werken bij KLM 32.000 mensen. Van hen komen er velen uit Amstelveen, zegt Raat. “Nog eens duizenden werknemers zijn afhankelijk van de KLM.  Amstelveen heeft een jarenlange relatie met KLM en het welbevinden van het bedrijf gaat ons zeer aan het hart. Amstelveners die bij KLM werken, spreken vaak tegen gemeentebestuurders hun zorgen uit. Onze nationale trots mag niet verkwanseld worden zoals al met zoveel grote Nederlandse bedrijven is gebeurd en ook niet langzaam maar zeker financieel worden leeggezogen..”

Ferme taal van de wethouder, maar dat het zou gebeuren was jaren geleden al in alle cafés van Amstelveen te horen. Air France was vooral uit op de spaarpot van KLM, die natuurlijk als Nederlandse trots nauwelijks nog iets heeft te vertellen als eigendom van de Franse kwakkelende luchtvaartmaatschappij. Dat Mark Rutte woensdag naar Aalsmeer komt, overigens een voor amstelveen.blog geheim gehouden bezoek, is natuurlijk leuk, maar hij zou zijn kostbare tijd beter kunnen besteden aan de redding van de KLM,vindt Raat. “Daarmee helpt hij de ondernemers in de regio en Nederland pas echt. En als iemand het kan is hij het.”

Lees ook:Raat: ‘Rutte, er tegenaan met asielzoekers’
Lees ook:Premier in Stadshart voor VVD-campagne
Lees ook:Rutte: In Brussel gaat het om Amstelveen
Lees ook:Mark Rutte voor VVD-campagne in Amstelveen
Lees ook:Raat vindt niveleringsplannen kabinet onbegrijpelijk

42 reacties op “Raat wil dat Rutte nu opkomt voor KLM

  1. Hans

    Hé daar hebben we de VVD propaganda wethouder weer!
    Verkiezingen komen er weer aan. Het was het CDA bij monde van Pieter Omzigt die samen met Van Helvert in december hier vragen over stelde vanuit de Tweede Kamer. Die antwoorden kwamen op 20 januari jl.
    De (Afbraak)regering van de VVD is gewoon verantwoordelijk voor het KLM-debacle. Leuk dat ze wakker worden bij de VVD, maar een beetje schizofreen (oeps bedoel hypocriet) is het wel!? Verkiezingen in aantocht en ineens wil de VVD propagandawethouder op lokaal niveau ff scoren. En laat Raat nu campagne voeren voor diezelfde VVD. Jammer voor deze propagandawethouder dat het CDA hem landelijk voor was.
    In de media dingen roepen over hondencontroleacties die door bijstandsgerechtigde mogen worden gedaan. Zaken die een andere wethouder aangaan en die het dan laten oplossen in de raad.
    Leve de propagandawethouder!

      /   Beantwoorden  / 
  2. CeeBee

    Dat je dan iemand beticht van propaganda bedrijven om vervolgens een link mee te sturen naar de grootste politieke propagandamachine aller tijden: de VARA.

    Da’s past echt lachen!

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank bikker

      Ook wel eens gehoord van WNL?

        /   Beantwoorden  / 
  3. Hans

    Blijft interessant dit. Uit onderstaande Parool bericht blijkt dat Raat het meer eens is met PVVer Dion Graus dan zijn eigen VVD, en dat Herbert Raat hier vooral luchtballonetjes oplaat/propaganda bedrijft mbt landelijke politiek.

    En die column van Erik van Muiswinkel: kijk hem eens inhoudelijk zou ik zeggen; ipv alleen de afzender af te zeiken.

    Uit het Parool:
    PVV-Kamerlid Dion Graus, die het debat had aangevraagd, wil dat Mansveld garanties krijgt dat Air France geen greep kan doen in de kas van KLM. Wat hem betreft wordt ook premier Mark Rutte ingeschakeld in het streven om te zorgen dat KLM zelfstandig blijft, ook financieel.

    Regeringspartij VVD maakt zich net als andere partijen zorgen over de ontwikkelingen bij Air France-KLM, maar benadrukt dat de overheid niet op de stoel van de ondernemer moet gaan zitten. De politiek kan KLM vooral helpen door meer ruimte te maken voor economische groei van Schiphol, onder meer door vliegveld Lelystad uit te breiden, zei VVD-Kamerlid Ton Elias.

    Mansveld gaat samen met haar Franse collega Alain Vidalies op korte termijn praten met de top van de Frans-Nederlandse luchtvaartgroep.

      /   Beantwoorden  / 
    1. CeeBee

      Ik kop ‘m even terug v.w.b. het afzeiken beste Hans. Lees je eerste bijdrage nog eens goed zou ik zeggen.

        /   Beantwoorden  / 
  4. Robert van Waning

    Hans, als de overheid zich niet met KLM en Schiphol zou bemoeien, hadden die ondernemingen niet bestaan.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Hans

    Robert, eens. Schiphol is bovendien een overheidsbedrijf (100% van overheden). Maar daar gaat het mij in deze discussie niet om. Het gaat er mij hier om hoe wethouder Raat hier te werk gaat alsof hij de reddende engel is (hij heeft even zijn VVD kamercollega Ton Elias gevraagd iets te doen eraan [die het nota bene niet helemaal eens is met hem zoals uit het parool blijkt door te stellen dat ze niet op de stoel van de onernemer moet zitten], terwijl CDA (Pieter Omzigt & Martijn van Helvert) en PVV (Dion Graus) hier het voortouw al hadden genomen.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Marianne

    De Staat is maar voor 5.6% aandeelhouder van KLM. Dat betekent, dat volgens de neoliberale Raat en Rutte en consorten, verwoord door Mansveld, geen enkele garantie kan worden gegeven. Dat betekent, dat Raat en Elias slechts het kabinet kunnen vragen politieke druk uit te uitoefenen, niks meer en niks minder. Dat Wethouder Raat hier een heisa van maakt betekent alleen, dat er verkiezingen aan komen. Ik zou zeggen trap er niet in.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Johan Bos

      Ach, elke baan die wordt gered is er één. Mogen VVD-ers niet protesteren, zoals ook de OR doet? Wat is daar tegen? Van mij mag iedereen dat doen. Verkiezingen, dubbele agenda’s en in feite andere motivaties of niet. Als maar eensgezind tegen de greep in de kas wordt geprotesteerd. Soms heiligt het doel de middelen toch? Althans voor het personeel wel.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Marianne

        Inderdaad heer Bos, iedere baan die wordt behouden is er één. Maar waarom komt heer Raat niet op voor alle thuiszorgmedewerkers die hun baan kwijtraken? Waarom alleen politieke statements maken als het om KLM gaat en haar fijnstof? Zeer selectief gesproken door de VVD. Maar ach, medewerkers in de zorg zijn vast niet interessant voor Amstelveen (lees VVD).

          /   Beantwoorden  / 
        1. Johan Bos

          Dat, tragisch genoeg en volstrekt onterecht, banen in de zorg verdwijnen, wil niet zeggen dat daar ook in de luchtvaart maar banen weg moeten. Nogmaals, elke baan is er één, zelfs als een lobby daartoe omgeven is met (VVD) drogredenen. Wat mij betreft: verkiezingen of niet, resultaat telt. Al denk ik dat een bestuurder in Amstelveen niet het laatste woord heeft, maar in de lobby tellen alle beetjes mee.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Robert van Waning

            Het bezoek van Mark Rutte aan Aalsmeer werd voor uw Amstelveen.blog geheim gehouden, schreef u.

            Door wie? Waarom? U bent toch niet verbannen of zo? Hoe dan ook, u mag daar niet over klagen, want dan krijgt u niet die fles whisky.

              /  
          2. Johan Bos

            Ik klaag niet, maar registreer

              /  
          3. Frank Bikker

            Ach op zijn minst wil Raat zich weer in de picture plaatsen. Kan toch geen kwaad voor zijn carriëre. Uiteindelijk wil elke politicus en hij is wel niet van mijn club, maar daar is ie wel goed in. Dat moet ik hem nageven. Veel mensen stinken er nog in ook.

              /  
          4. Robert van Waning

            JB, aha. Ik registreer dat ik nu al 9 maanden zonder geldige reden door Dichtbij verbannen ben. De Amstelveense politiek vindt het prima: een kritische lastpak minder. Waarom wordt u buitengesloten? Ook te kritisch?

              /  
          5. frank

            Rv.W Nee he, niet weer he, we waren net aardig bezig. man. Dat interesseert niemand, je irriteert enkel mensen ermee. Erg dom!

              /  
          6. Robert van Waning

            Verbanning is dom én ernstig, want in strijd met principes en regels van de demorcatische rechtsstaat. Nóg erger is dat je er zelfs niet tegen mag protesteren. Democratie op z’n Amstelveens..

              /  
      2. Marianne

        Uiteraard mag er door Air France geen greep uit de kas gedaan worden, maar dat staat even los van Raat’s intenties om een nog groter doel te middelen, nl. die van de verkiezingen in het vooruitzicht. En dan nog even, de marktwerking die de VVD zich als ultiem doel stelt, mag blijkbaar niet gelden voor KLM? Jammer, maar te laat. Ieder bedrijf, dat niet aan haar of zijn financiële verplichtingen kan voldoen mag door de VVD worden opgeslokt of naar het buitenland worden verdreven ivm lage loonkosten. Waarom KLM dan niet? Dat is toch wat VVD/D’66/Groenlinks/ CDA/SGP/CU beogen en wat zich nu tegen hen keert?
        Hadden ze die onbekwame Eurlings maar niet aan het lobbytoneel moeten aanstellen.

          /   Beantwoorden  / 
  7. Robert van Waning

    Liberalen weten de overheid altijd wel te vinden als ‘zelfstandige’ ondernemingen door wanbestuur in de problemen komen. De belastingbetalers krijgen daarvan de rekening.

    Ik heb daar geen bezwaar tegen, maar noem het geen liberalisme, marktwerking en vrij ondernemerschap maar collectieve verantwoordelijkheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een soort socialisme, dus.

    Vliegen is trouwens energieverspillend, luchtvervuilend, klimaatbedervend en hinderlijk voor omwoneneden. Helemaal niet duurzaam en verantwoord, dus.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Marianne

      Ik vlieg nooit. 4 keer gedaan in mijn leven en nooit meer. Aan mij kan het dus niet liggen. En nee, ik noem het KLM debacle geen liberalisme. Ik constateer slechts, dat banken moeten worden gered…,dat nu opeens een KLM (als private onderneming) door Raat als een stokpaardje moet worden gered…,dat mensen in de zorg, die hun baan kwijtraken niet hoeven te worden gered…,dat er verkiezingen aankomen.., dat de VVD olv Rutte die pretendeert een premier te zijn voor ‘alle medelanders’ slechts opkomt voor belangen van diegenen die economisch de schatkist spekken. De mens is slechts in de ogen van VVD/D’66/PvdA/CU/SGP en Groen links een product tbv de economie.

        /   Beantwoorden  / 
    2. frank bikker

      Echte liberalen willen geen overheidsbemoeienis.
      De VVD zie ik dan ook meer als een belangenclub van grote bedrijven met het masker van liberaal op.
      En de PvdA als belangengroep voor plucheplakkers met het masker sociaal op.

        /   Beantwoorden  / 
  8. Marianne

    Wat is er socialistisch aan het redden van KLM? Ok ja als deze maatschappij dat zou zijn, maar daar is het ver van verwijderd. En een private onderneming hoeft niet gered te worden door de belastingbetaler. Dat kan die onderneming heel goed zelf en mocht ze dat niet kunnen, dan is het jammer, over en uit. Aandeelhouders in de kou en daar heb ik geen medelijden mee, zoals iedereen weet worden er nooit garanties gegeven. De korte termijn winsten kunnen gelukkig ook verliezen betekenen. Persoonlijk zou ik graag zien, dat KLM/Schiphol zsm in zee verdwijnt.Ten behoeve van de gezondheid van MENSEN. Alle slaven van deze economische rechteloze staat kunnen dan weer even ademhalen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank bikker

      Dat vind ik een beetje zwart/wit en simpel denken. Als de KLM er niet meer was, dan was Amstelveen een dorp. Tienduizenden vinden er ook hun werk en die leveren ook belasting op waarvan oa de sociale voorzieningen toch minimaal in stand gehouden kunnen worden.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Marianne

        Laat Amstelveen weer een DORP worden. Als stad is het geen worst waard. En ga jij Frank Bikker het nu over de balastingbetaler hebben? Die wordt uitgeknepen, waarvan de zorg wordt gekort, die straks de eigen bijdrage niet meer kan betalen?? Als leraar zou jij beter moeten weten.

          /   Beantwoorden  / 
        1. gerben

          Helaas, vluchten kan niet meer.

            /   Beantwoorden  / 
  9. Robert van Waning

    Frank, economische ‘groei’ is gebaseerd op uitputting van onvervangbare grondstoffen, op het afschuiven van productiekosten naar toekomstige generaties en op kredieten waar geen waarden tegenover staan. Zonder die factoren was Amsterdam inderdaad nog een dorp, maar hoe duurzaam zijn moderne steden?

      /   Beantwoorden  / 
  10. frank bikker

    Kijk, zoals jij het beschrijft, dan zou op het grondgebied van Nederland misschien 100.000 mensen wonen, wier cultuur niet boven jagers/verzamelaars was uitgestegen. Dan werden de mensen gemiddeld 33 jaar en dan lagen jij en ik al lang in ons graf met een stenen bijltje. Maw. zo lust ik er ook wel 1.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Robert van Waning

    De luchtvaartindustrie heeft in zijn huidige omvang geen bestaansrecht. Zij doet – zeker op lange termijn – meer kwaad dan goed. Vergelijk het met DDT, asbest en veel andere produkten: Die werden lange tijd als nuttig beschouwd en op grote schaal met de gewenste resultaten toegepast, totdat hun schadelijkheid in zijn volle omvang bekend werd.

    Het vliegverkeer verspilt massale hoeveelheden fossiele grondstoffen. Die zijn zodoende niet meer beschikbaar om door toekomstige generaties op wél nuttige en duurzame manieren te worden benut. De uitstoot en de herrie van de straalmotoren vormen een aanslag op het klimaat en op het woon- en leefmilieu. Dit alles komt omdat luchtvaartmaatschappijen en luchthavens niet hoeven mee te betalen aan de volledige externe kosten die zij nu en in de toekomst veroorzaken. Vliegen is nu domweg (veel) te goedkoop.

    Vliegmaatschappijen zijn in bedrijfseconomisch vrijwel allemaal noodlijdend. Zij op allerlei maniern door overheden in stand worden gehouden. Met name liberalen zijn daar – gek genoeg – voorstanders van.

    Zodra álle kosten van vliegen en de stijgende brandstofkosten (ivm de milieuschade en de toekomstige schaarste van fossiele grondstoffen) in de vliegtickets worden meeberekend, zal het vliegverkeer gaan afnemen. Schiphol moet daarom niet groeien maar krimpen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Johan Bos

      Terig naar postkoets, paardentram en zeilschip lijkt mij ook wel leuk….

        /   Beantwoorden  / 
      1. Robert van Waning

        JB, zoals gebruikelijk een sneer, maar geen inhoudelijke reactie met zinnige tegenargumenten. U houdt kennelijk niet van discussie en ziet op uw forum liever oneliners en gescheld.

        Ik gun KLM-ers behoud van hun baan maar ik zie geen toekomst voor grootschalig luchtverkeer. Men moet dingen ook in een groter verband en op langere termijn kunnen en willen beoordelen. Tunnelvisie en kortzichtigheid leiden nergens toe.

          /   Beantwoorden  / 
      2. Johan Bos

        Geen sneer, maar ik zie uw redenering volgend, geen andere oplossing. En ik vind het best leuk, want hou van paarden en zeilschepen. Sorry als u – nogal licht geraakt – mijn opmerking al gescheld vindt, en verstorend voor de bloedernstige discussie waarnaar u verlangt.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Marianne

          JB……..lees uw laatste reactie nog eens na………kunt u uw spelfouten aanvinken?

            /   Beantwoorden  / 
      3. Marianne

        Graag J. Bos, maar ziet u nu niet zelf, dat en hoe u slechts op Robert van Waning reageert? Kunt u zich als onafhankelijk journalist nu niet één keer distantieren van meningen die vrij zijn? Het begint een waarlijk zielig gedoe te worden. Ik weet nu wel hoe u over andersdenkenden denkt. En ik begin er steeds meer twijfels over te krijgen.

          /   Beantwoorden  / 
    2. frank bikker

      Ga nou eens in op mijn reactie, want je reageert er weer niet op. Het is niet zo dat je helemaal ongelijk hebt, maar zoals jij bezig bent is enkel verklaringen afleggen.

        /   Beantwoorden  / 
  12. Robert van Waning

    Is toename van het vliegverkeer en groei van Schiphol volgens u dus de enige oplossing? Waarvan dan? Van energieschaarste, van luchtvervuiling, van ondragelijke herrie of van opwarming van het aardse klimaat?

    Mensen vliegen voor een weekendje disco voor een paar tientjes heen en weer naar Mallorca. Voor een paar honderd euro kunnen zij zich een week gaan bezatten aan de rand van een zwembad in Thailand, een weekend shoppen in New York of een midweek heliskiën in Canada of de Oeral. Is dat volgens u de ‘enige oplossing’ voor een probleem dat ondertussen steeds groter wordt en waarmee wij de generaties ná ons letterlijk en figuurlijk de rekening laten betalen?

    Het is eeuwig zonde om miljoenen jaren oude fossiele grondstoffen er op die manier in één of twee generaties doorheen te jagen en zodoende ons leefklimaat te bederven.

    Uw scheldt niet. Dat doen anderen wel, met uw instemming. U sneert alleen maar. Dat is echter ook niet zo bevorderlijk voor het niveau van de reacties en discussies op uw forum.

    Ik gun de KLM-ers behoud van hun banen, maar het te goedkope vliegverkeer moet niet ten koste van alles met overheidssteun in stand worden gehouden.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank bikker

      Ik ben het met je eens, dat de prijzen voor passagiersvervoer te laag zijn, waardoor je allerlei uitwassen krijgt, die zelfs ten koste gaan van de veiligheid. ( bijvoorbeeld te weinig brandstofreserve aan boord, waardoor uitwijken voor slecht weer moeilijk wordt.)maar wat denk je dan van bloemenexport en eet jij nooit kweekvis, garnalen uit Azië of Afrika. Of die Noordzeegarnalen, die hier gekookt worden, in Marokko gepeld en vervolgens weer naar hier gebracht? Of sperzibonen uit Egypte enz. enz.

      Maw. het is wel degelijk een probleem, maar de oplossing………….?

      @Marianne. Ik vind dat de staat de buffer moet zijn tussen het bedrijfsleven en de mensen. Maar de staat heeft ook 2 petten op. De eerste, die van belasting binnenharken om de mensen de voorzieningen te geven (en ook hun welzijn) die ze nodig hebben en aan de andere kant het bedrijfsleven het bedrijfsleven dusdanig faciliteren dat ze de mensen ook werk kunnen geven.
      En ja, die belangen botsen wel eens.

        /   Beantwoorden  / 
  13. Robert van Waning

    Zodra vliegen duurder wordt, zal de mondialisering afnemen en zal de regionalisering weer toenemen. Ook het wereldwijde massatoerisme per vliegtuig zal dan ook verminderen. Vliegtuigen die nu worden gebouwd, zullen hun technische levensduur niet realiseren. Vliegvelden kunnen delen van hun imniddels te grote grondgebied op ‘prime locations’ gaan verkopen.

    Het komt dus uiteindelijk allemaal wel goed.

    Tegen die tijd zijn de voorraden van gemakkelijk winbare fossiele grondstoffen echter wel uitgeput. Opgebrand, verjubeld, er doorheen gejaagd voor veelal onnuttige doeleinden, foetsie. Dat is jammer voor de generaties ná ons, want zij kunnen die dus niet benutten voor nuttige en duurzame doeleinden.

    Nationale overheden moeten zich eens gaan afvragen hoe duurzaam, duurzaam en toekomstbestendig hun steun aan de luchtvaartindustrie is.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank bikker

      Als je wilt dat een ons garnalen 50 euro kost en het met vis dezelfde kant op gaat en dat je in de winter enkel kolen en knollen of blik kan eten, in Aalsmeer de schapen weer grazen, je rond 1 radiator moet gaan zitten, 1 keer in de week 3 minuten doucht, je als je in het OV gaat je kunt aanleunen tegen de lucht van ongewassen lijven en kleren (die tijd heb jij ook nog meegemaakt) dan heb je gelijk.

      Maar dat wil je volgens mij ook niet.

      Jij praat enkel over massa- toerisme. Op dat punt geef ik je gelijk, over vrachtvervoer rep je met geen woord! En dat is toch heel groot en heel belangrijk voor onze import/export.

        /   Beantwoorden  / 
  14. Robert van Waning

    Vrachtvervoer laat ik bewust buiten beschouwing, want dat is niet zo onzinnig als wereldwijd massaal (want goedkoop) vliegtoerisme.

    Aan het wereldwijd transporteren van goederen die ook in de regio geproduceerd (kunnen) worden, komt om economische, ecologische en klimatologische redenen ‘vanzelf’ een eind. Tegen die tijd is de gemakkelijk winbare fossiele olie op. Sorry, nageslacht, we waren een beetje dom en egoistisch.

    Het gaat niet om dingen die wij willen, maar om dingen die onherroepelijk gaan gebeuren, of je wilt of niet. De olie raakt door onze massale verspilling snel op. Dat willen wij niet, maar toch gebeurt het.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank bikker

      Dus jij vindt het normaal dat er in Tanzania rozen gekweekt worden, die vergeleken met de rozen hier niets kosten, de bevolking platgespoten wordt door landbouwgif en vervolgens per vliegtuig naar hier vervoerd worden. Of sperziebonen uit Egypte voor een paar centen de kilo en hier 3 of 4 euro in de winkel. Dit is net zo als jouw argument tegen lage prijzen voor passagiersvluchten.
      Misschien nog een weetje voor je; Russische vliegtuigen vliegen met wapens naar Afrika en nemen Taliapivis/ Nijlbaars mee terug.

        /   Beantwoorden  / 
  15. Robert van Waning

    Helemaal mee eens, Frank. Er is veel mis met de wereldwijde handel, zoals uitbuiting, milieuvervuiling en energieverspilling. Het transport per vliegtuig maakt het allemaal nog veel erger.

    De toekomst ligt in de regio’s en transport dmv duurzaam opgewekte electriciteit. Het vliegverkeer moet en zal verminderen. Daar moeten de politiek, media en bedrijven rekening mee houden. De grootste advertenties (ook hier) zijn nu echter nog voor vliegreizen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.