Mystery guests bij gemeentelijk zorgloket

 

Herbert Raat

Herbert Raat

De gemeente gaat Mistery guests inzetten om te zien hoe medewerkers van haar (sociale) ‘Amstelveenloket’ werken. Degenen die tot nu toe het loket benaderden zijn over het algemeen tevreden over de dienstverlening. Bij een in april door het Amstelveense bureau Team Vier gehouden ondezoek gaven de bezoekers gemiddeld rapportcijfer van 7,8 en de bellers een 7,6 van bellers.

Maar er moet nog wel meer aandacht worden besteed aan de directe telefonische bereikbaarheid privacy aan de balie, verwerking van de interne post en het opkrikken van de kennis van de medewerkers.

Enquêteurs van het onderzoekbureau bezoekers hebben twee weken lang aan de balie en degenen die telefonisch contact zochten met het Amstelveenloket gevraagd mee te werken. Daar gaven 173 mensen gehoor aan. Twee derde van de bezoekers waardeerde het bezoek met een 8 of hoger.

Doordat de gemeente er op het gebiedvan de zorg sinds januari veel taken bij kreeg, zijn het bezoek aan de balie en het aantal telefoontjes sterk toegenomen.

Kwamen er in 2014 tot en met mei 3447 bezoekers aan het loket en stond de teller op 3629 telefoontjes, nu zijn er al 4399 bezoekers en 9225 bellers. De gemeente zegt het belangruijhk te vinden dat bezoekers van of bellers naar het loket goed geholpen worden.

“Aan de hand van cijfers en wachttijden hebben we de afgelopen periode al meermalen besloten extra personeel in te zetten”, zegt wethouder Herbert Raat van Zorg (VVD). Hij vindt het fijn dat klanten over het algemeen tevreden blijken, maar wil er wel bovenop blijven zitten. Het kan wat hem betreft altijd beter. “We gaan aan de gang met de gesignaleerde aandachtpunten en herhalen het klanttevredenheidsonderzoek in oktober. Ook gaan we Mistery guests inzetten”.

 Het Amstelveenloket is er voor voor hulp of ondersteuning op het gebied van wonen, welzijn, zorg, werk & inkomensondersteuning, schuldhulpverlening en jeugdhulp. Voor meer informatie, openingstijden en bereikbaarheid: www.amstelveen.nl/amstelveenloket.

 

Lees ook:Zorgloket gemeente drukker dan verwacht
Lees ook:Waardering balie en telefoon gemeente iets gedaald
Lees ook:Ambtenaren WMO loket: cursus bejegening
Lees ook:Nieuw gemeentelijk zorgloket gaat open
Lees ook:Gemeente zakt met publieke dienstverlening naar 3e plaats

6 reacties op “Mystery guests bij gemeentelijk zorgloket

  1. gerben

    Een misselijk makende methode. Toch denk ik dat de medewerkers de toets glansrijk doorstaan. Wie vertrouwen geeft ontvangt vertrouwen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank

      Misschien wel, maar mensen moeten nu eenmaal gecontroleerd worden en als je het open en bloot doet, krijg je vaak een toneelstukje te zien. De gemeente heeft dit toch aangekondigd. Men kan dit dus tegemoet zien. In elk soort werk heb je aangekondigde en onaangekondigde inspecties.

        /   Beantwoorden  / 
      1. CeeBee

        Niks misselijk makends aan vind ik en verder wat frank zegt.

          /   Beantwoorden  / 
  2. gerben

    Vraag me af welk model voor kwaliteitsmanagement wordt gebruikt bij de gemeente. En dan top to bottum.

      /   Beantwoorden  / 
    1. piet

      Leuk en raak!

        /   Beantwoorden  / 
    2. CeeBee

      Heb je een suggestie gerben?

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.