Ook Amstelveens Nieuwsblad op kleiner formaat

Na het Amstelveens Weekblad gaat nu ook het Amstelveens Nieuwsblad over op het kleinere tabloid- oof weekend formaat. Maar daarin komt volgens de redactie méér nieuws. De artikelen worden volgens haar korter en er komt meet beeld.

Het Nieuwsblad zegt met de overgang naar het andere formaat een internationale en landelijke trend te volgen. ‘De ervaringen wijzen uit dat een kleiner formaat krant bijzonder wordt gewaardeerd,’ meldt de redactie. Ook de lay-out wordt ingrijpend veranderd.

Lees ook:Henk Godthelp overleden
Lees ook:Dichtbij sluit kantoor in Amstelveen
Lees ook:BbA wil onderzoek verspreiding Nieuwsblad
Lees ook:AV Nieuwsblad naar BDU
Lees ook:Overbodig

5 reacties op “Ook Amstelveens Nieuwsblad op kleiner formaat

  1. Bram Hofland

    Geachte redactie,

    Als bijlage een concept persbericht .
    Het betreft ons Pet&HomeCare dat net (8 november 2006) van start is gegaan.
    NIEUW IN NEDERLAND
    Pet&HomeCare bemiddelt via internet (www.pet-and-homecare.nl) tussen oppaszoekers – mensen die voor hun huisdier en/of huis
    (met name tijdens hun vakantie bijvoorbeeld) een oppas zoeken – en oppasaanbieders.
    In de bijlage vindt u alle informatie daarover.
    Wij hopen dat het bericht in aanmerking komt voor plaatsing.
    Uiteraard bent u in geval van plaatsing geheel vrij het ‘concept persbericht’ naar eigen inzicht
    aan te passen.
    Mocht u aan vullende informatie willen dan kunt u altijd contact opnemen met:
    Bram en Ineke Hofland
    Pallietergaarde 201
    7329 HC Apeldoorn
    Tel 055 – 5426599

    Concept persbericht

    Gezocht wegens vakantie: honden-, katten- en woningoppassers

    Pet&Homecare bemiddelt – via het internet – tussen oppasaaanbieders … en zij die voor hun woning of huisdier een geschikte oppas zoeken

    Ineke en Bram Hofland van de hondenuitlaat- en oppasbemiddelingsservice ‘DoggyCare’ in Apeldoorn krijgen van dierenbaasjes vaak de vraag voorgeschoteld of zij nog een geschikt iemand kennen die ‘in huiselijke kring’ plaats heeft voor hun hond, kat of ander huisdier.
    Anderen – uit veiligheidsoverwegingen – zitten verlegen om een betrouwbare ‘homewatcher’ die tijdens hun afwezigheid op hun woning past
    Omdat zij hier slechts op zeer bescheiden schaal soelaas kunnen bieden, zijn zij 8 november j.l. van start gegaan met met Pet & HomeCare (www.pet-and-homecare.nl).

    Hun doel is contacten leggen tussen oppaszoekers en geschikte oppasaanbieders!

    Werk, vakantie of ziekenhuisopname
    Honden- of kattenbazen die overdag werken, op vakantie gaan, voor de zaak op stap moeten of bijvoorbeeld tijdelijk moeten worden opgenomen in een ziekenhuis, zitten vaak omhoog met de opvang van hun huisdier.
    Maar ook tweeverdieners die van ‘s morgens tot ‘s avonds afwezig zijn zitten nogal eens verlegen om een betrouwbaar en ervaren iemand die – tegen een bescheiden vergoeding -overdag op hun huisdier wil passen.

    Honden- en kattenkennels
    Lang niet in alle gevallen biedt een honden- of kattenkennel dan de ideale oplossing. In materieel en hygiënisch gezien ontbreekt het de hond of kat in deze opvangcentra vrijwel aan niets, stellen Ineke en Bram. Maar honden en katten zijn nu eenmaal zeer ‘sociale’ dieren. Voor sommige is thuis dé enige veilige haven. Hier krijgen ze de persoonlijke aandacht en liefde die ze nodig hebben en gewend zijn. Voor hen kan opsluiting in een kennel of ‘hotel’ een zeer traumatische ervaring betekenen.
    Daarnaast speelt ook mee dat veel baasjes zich heel wat minder bezwaard voelen als zij hun hond of kat, thuis – of in ieder geval in een ‘huiselijke kring’ – liefdevol kunnen laten verzorgen.

    Verlatingsangst
    Honden kunnen vaak minder goed tegen ‘alleen zijn’ en ‘zonder baas zijn’ dan
    katten, maar ook katten kunnen volgens dierenartsen lijden aan ‘verlatingsangst’. Hoewel met een goede trainingsaanpak veel te bereiken valt, kan verlatingsangst bij bepaalde honden of katten niet of nauwelijks verholpen worden.
    Aan honden en katten die thuis of in een gezin worden opgenomen – los, niet opgesloten – kan nu eenmaal meer persoonlijke aandacht, liefde en verzorging gegeven worden dan in bijvoorbeeld in een kennel of ‘huisdierenhotel’.
    Ook hier geldt: ‘Oost, West, thuis best!’

    Goede oppassers gezocht!
    Om aan oppaszoekers oppassers te kunnen aanbieden is het een eerste vereiste voor Pet&HomeCare een database op te bouwen van geschikte oppassers.

    Mensen die interesse – en de kwaliteiten hebben – om huisdieren- en/of woningoppasser te worden kunnen zich o.a. via een elektronisch formulier op de internetsite van Pet &HomeCare (www.pet-and-homecare.nl) gratis aanmelden.
    Oppasaanbieders betalen pas een gering bedrag aan bemiddelingskosten als er een concrete oppasovereenkomst tot stand gekomen is. Op de Pet&HomeCare-site kan men zich uitgebreid laten informeren hoe het een en ander in elkaar zit.

    Opgeven als ‘meervoudig oppasser’ (een combinatie van twee of meer oppasfuncties) is ook mogelijk. Niet onbelangrijk: op de Pet&HomeCare-site is ook te lezen hoe het zit met de vergoeding van het oppaswerk.

    De oppasser kan een keuze maken uit de volgende oppaswerkzaamheden:

    1. in de eigen woning op het huisdier van een ander passen.
    2. een (overeengekomen) aantal keren per dag naar de woning van iemand in de buurt gaan om een huisdier uit te laten of te verzorgen.
    3. een bepaalde tijd in de woning van een huisdiereigenaar ‘logeren’ om daar hond of kat uit te laten of te verzorgen.
    4. een bepaalde tijd in de woning van iemand – die geen huisdier heeft – verblijven om op de woning en de bezittingen van de eigenaar te passen.

    Strenge eisen

    Aan alle oppassers zullen wel strikte voorwaarden en eisen opgelegd worden, benadrukken Bram en Ineke.

    Wil men bijvoorbeeld in aanmerking komen voor honden- of kattenoppasser dan is een driejarige ervaring met deze huisdieren een vereiste.

    Afgezien daarvan moeten met name de woningoppassers – en zij die in (of vanuit) het huis van de oppaszoeker op de hond passen een kopie van een geldig identiteitsbewijs en een schriftelijk, ondertekend referentieformulier kunnen overleggen.
    Een kennismaking oppasser- oppaszoeker vooraf wordt door Pet&HomeCare aanbevolen als een ‘must’.
    De uiteindelijke oppasopdracht wordt vastgelegd door de ondertekening van een oppasovereenkomst die – net als het referentieformulier – op de site te downloaden is.

    Overdreven allemaal? “Nee!” – stellen Ineke en Bram van Pet&HomeCare nadrukkelijk – “wie zou niet voorzichtig zijn als het gaat om je lieve hond, kat of dierbare woning”?

    Uit het een en ander blijkt duidelijk dat de (oppas)zaken serieus en zorgvuldig door Bram en Ineke zullen worden aangepakt.

    Uniek concept

    “Wij leveren in hoofdzaak ‘bemiddelingsinspanning’ en duidelijke informatie” benadrukt Ineke. “Uniek bij ons is wel dat niet wij, maar de oppaszoeker de potentiële oppasser selecteert. Die maakt zelf uit wie het beste voldoet aan zijn of haar oppaswensen.”
    Honderd procent succes daarbij garanderen kan natuurlijk niet, maar wel zoveel mogelijk zekerheid bieden”!

    Oppaszoekers kunnen – door simpelweg te klikken op ‘een oppas zoeken’ op de ‘Homepage’ van Pet&HomeCare-site (www.pet-and-homecare.nl) – in ‘advertentievorm’ te zien krijgen wie zich als oppassers aanbieden.

    Zo’n oppassersadvertentie bevat – naast vermelding van de beschikbare oppasdagen – allerlei gegevens die voor een oppaszoeker van belang zijn om tot een goede keus te kunnen komen.
    In deze ‘cv-achtige’ advertenties worden nog niet de namen, de adressen of de telefoonnummers e.d. van de oppassers getoond. Dit gebeurt pas nadat de verschuldigde eenmalige bemiddelingskosten door de oppaszoeker zijn voldaan.

    Ook ‘homewatchers’! (woningoppassers)
    ‘Onbewoonde’ huizen zijn helaas te vaak een heel aantrekkelijke ‘prooi’ voor vandalen en inbrekers.
    Daarom zijn er heel wat vakantiegangers die pas met een gerust gevoel vertrekken naar bijvoorbeeld hun vakantiebestemming als zij weten dat hun woning tijdelijk in goede, betrouwbare handen is.
    Om die reden bieden Ineke en Bram ook aan deze groep hun bemiddelingsservice aan.

    Professionele aanpak

    Ineke en Bram gaan de zaken professioneel aanpakken. Zo vinden zij het erg belangrijk dat er tussen opdrachtgever en opdrachtnemer hele duidelijke schriftelijke afspraken worden gemaakt en gegevens worden verstrekt die te maken hebben met bijvoorbeeld de betaling, de te verrichten werkzaamheden, de oppasduur … en nog veel meer.
    Pet&HomeCare voorziet beide partijen daarvoor van de nodige adviezen, informatie en de ‘down te loaden’ formulieren. Voor meer info zie http://www.pet-and-homecare.nl

    Omdat Pet&HomeCare net van start is gegaan zullen de oppaszoekers nog even geduld moeten uitoefenen voordat er genoeg “advertenties” van oppasaanbieders op de site staan.
    Oppaszoekers worden daarom geadviseerd regelmatig een kijkje te nemen op http://www.pet-and-homecare.nl om te zien of er al oppassers van hun gading tussen zitten.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Bindingsangst symptomen

      Kunnen katten lijden aan verlatingsangst? Dat heb ik dus echt nooit geweten haha! Best grappig om te weten. Ik heb namelijk nog nooit een kat gezien die het erg vond als zijn baasje de deur uit ging!

        /   Beantwoorden  / 
      1. Zwaffelaar

        Is wel een zelfredzaam dier een kat .

          /   Beantwoorden  / 
  2. Henk Stoffels

    Ziet er goed en overzichtelijk uit. proficiat.
    Nu nog de kerkberichten terug en de informatie aan Amstelveners is nog completer.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Johan Th. Bos

    Bij mijn weten heeft het Nieuwsblad nooit kerkberichten (predikbeurten) gepubliceerd. Het Weekblad wel.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.