Vervoerregio: hoge score klantvriendelijkheid OV

4387f0fd-fa0f-4885-a50e-41dc39679227Terwijl in Amstelveen steen en been wordt geklaagd over de verslechtering van het openbaar vervoer, waarvoor ziekenhuis en raadhuis er bijvoorbeeld niet of nauwelijks mee zijn te bereiken, zegt de concessie vertrekkende Vervoerregio hoge scores klanttevredenheid te hebben gescoord. De regio Amstelland-Meerlanden haalde vorig jaar – net als in 2016 – het cijfer 7,6. In Waterland werd vorig jaar met een 8 de hoogste waardering behaald (in 2016 was dat 7,7).

De concessie Waterland was in 2017 de beste vastelandsconcessie van Nederland. Ook de concessie Zaanstreek werd door de reizigers met een 7,9 goed gewaardeerd, meldt de Vervoerregio. De OV-Klantenbarometer 2017, die aan de cijfers ten grondslag ligt, is gebaseerd op een omvangrijk en onafhankelijk onderzoek naar klanttevredenheid door CROW-KpVV (Kennisplatform Verkeer en Vervoer), zegt de Vervoerregio.

Het is voor het eerst dat een concessie op het vaste land een 8,0 scoort. Onder andere de kans op een zitplaats (9,0) en de reissnelheid (8,2, t.o.v. 7,7 vorig jaar) zijn punten waarop EBS zeer goed scoort. Alleen het openbaar vervoer op de Friese Waddeneilanden en twee veerdiensten scoren hoger dan de concessie Waterland.

De waardering van reizigers voor de kwaliteit van het openbaar vervoer is voor alle busconcessies van de Vervoerregio Amsterdam hoog, zegt het orgaan zelf. In 2013 en 2015 was Waterland ook al de best beoordeelde streekconcessie. Vorig jaar en in 2014 was dat de concessie Zaanstreek. Landelijk wordt het OV gemiddeld gewaardeerd met een 7,6.

De concessie Amstelland en Meerlanden krijgt net als een jaar eerder een 7,6. Lijn 300/310 (R-net) van deze concessie is gestegen naar een 7,7.

 

Lees ook:Busconsessie Stadsregio hoog beoordeeld
Lees ook:Nieuwe tarieven openbaar vervoer regio
Lees ook:Tarief OV in regio wordt duurder
Lees ook:Taart wethouders voor goed OV-cijfer reizigers
Lees ook:R-net in Amstelland-Meerlanden: rapportcijfer 7,6

Eén reactie op “Vervoerregio: hoge score klantvriendelijkheid OV

  1. Frank bikker

    De dames en heren zullen zichzelf niet eens feliciteren. In een stad waar in 1klap de verbindingen met het ziekenhuis en gemeentehuis gehalveerd of verdwenen zijn vanuit bepaalde wijken kun je enkel met deze opmerkingen afgaan.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.