Kuizenga weg bij RTV Amstelveen

 

Bert Kuizenga. Foto: amstelveenweb.com

Hoofdredacteur Bert Kuizenga van RTV Amstelveen stapt op. De omroep kan hem niet meet betalen. Wegens inhuur van andere journalistieke expertise was hij al één in plaats van twee dagen per week voor RTVA gaan werken, maar ook dat kan de lokale omroep niet meer ophoesten. Kuizenga verdiende blijkbaar een te hoog salaris voor een omroep die verder vooral uit vrijwilligers bestaat. En voor omroep vrijwilliger te zijn voelde de in Amstelveen wonende Kuizenga, met ervaring bij landelijke omroepen, dus niets.

Hij vertrekt dus per 1 januari. Het bestuur laat weten te betreuren dat het Kuizenga niet meer kan betalen op het bestaande niveau. Ook Kuizenga zelf zegt het jammer te vinden. Maar ja, hij is tenslotte niet een van de tientallen vrijwilligers. Hij zegt het te betreuren zijn werk niet te kunnen afmaken. Onder zijn supervisie kwam onder meer een dagelijks journaal op TV tot stand. Mert radio, waarmee de lokale omroep begon, had hij kennelijk minder. Die blijft steken in voornamelijk muziekprogramma´s van lokale DJ´s.

Kuizenga volgde in 2013 Peter Leemeijer op, die na ontzettend tumult de laan werd uitgestuurd. De tientallen vrijwilligers zeiden aanvankelijk als een blok achter hem te staan, maar van het verzet bleef niets over toen puntje bij paaltje kwam. Het bestuur leek vooral als bezwaar tegen Leemeijer aan te voeren dat die zowel directeur als hoofdredacteur wilde zijn. Een volgens dat orgaan onjuiste combinatie van functies. Overigens is onduidelijk wie tegenwoordig directeur van de organisatie is. Mogelijk functioneert het bestuur zelf als zodanig.

 

Lees ook:Nieuwe hoofdredacteur RTV Amstelveen
Lees ook:Tim Lechner hoofdredacteur a.i. af bij RTVA
Lees ook:Lokale omroep nog in financiële storm
Lees ook:Levie wil conflicten bij omroep snel opgelost zien
Lees ook:Geen extra geld voor RTV Amstelveen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.