Telefonisch bezoek aanmelden voor parkeren

Wie in een wijk woont met betaald parkeren en vergunningen kan van 27 november af bezoekers telefonisch aan- en afmelden via 020 7711538. Dat gebeurt dan via Interactive Voice Respons (IVR). Tot voor kort waren die meldingen alleen mogelijk via internet of de parkeerautomaat.

Dankzij IVR hoeven bewoners zonder internet niet meer naar een parkeerautomaat te lopen om bezoekers aan te melden. Men kan dat nu dus telefonisch doen. Door 020-7711538 te bellen, het bezoekerspasnummer in te vullen en de bijbehorende pincode. Na identificatie wordt gecontroleerd of er al een andere parkeeractie actief is. Als dat zo is, wordt gevraagd of men deze wil stoppen. Als er nog geen parkeeractie actief is, gaat het menu verder en kan men het kenteken inspreken.

De begintijd van de reservering gaat direct in, de eindtijd is altijd 4 uur later. Dus voor bezoek dat om 11.02 uur wordt aangemeld stopt dat om 15.02 uur. Als het bezoek langer blijft, is een nieuwe aanmelding nodig. Na bevestiging van de aanmelding kan men de verbinding verbreken.

Een euro voor 4 uur

Per vier uur betaalt men 1 euro via de bezoekerspas, voor bewoners van 1-oost geldt het huidige tarief per minuut. Men moet voldoende saldo op zijn bezoekerspas hebben en kan die opwaarderen door een bezoek te brengen aan het Raadhuis. Wie de pincode niet meer weet van zijn bezoekerspas, dan kan contact opnemen met de Balie Parkeervergunning van de gemeente Amstelveen, 020 540 4911.

 

Lees ook:Parkeervergunning veel goedkoper
Lees ook:BBA wil nu meer parkeermeters in Stadshart
Lees ook:Skimmers gepakt door oplettendheid handhavers gemeente
Lees ook:Mystery guests bij gemeentelijk zorgloket
Lees ook:Pinnen zonder pincode bij aantal parkeerpalen

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.