Bestemmingsplan tegen Schipholparkeren

Langparkeren op ASchiphol

Langparkeren op ASchiphol

Door een nieuw bestemmingsplan, waarover de gemeenteraad op 22 maart beslist, wordt ‘Schiphol parkeren’ in Amstelveen juridisch onmogelijk. Het is een zogenoemd ‘paraplu’ bestemmingsplan, waarmee de al bestaande Nota Parkeernormen een juridische basis krijgt.

Voor parkeren voor vliegtuigpassagiers worden voornamelijk terreinen in het Landelijk Gebied van Amstelveen gebruikt, vooral in de Legmeerpolder, bij de N201. Dat is kennelijk goedkoper dan gebruik maken van de op de luchthaven aanwezige parkeerfaciliteiten. “In de nu geldende bestemmingsplannen is het mogelijk binnen een bedrijfsbestemming parkeerterreinen te exploiteren, Schipholparkeren is daar een voorbeeld van”, schrijven B&W. Zij willen daar kennelijk een einde aan maken door bij de bestemmingen het parkeren voor Schiphol uit te sluiten.

Dat gebeurde onder meer op het bedrijventerrein De Loeten, waarvan de ontwikkeling trager verloopt dan men had gedacht, zodat het terrein een prachtige parkeergelegenheid bood. Maar de gemeente vindt dat ongewenst. Schipholparkeren geeft door de hoge frequentie van verkeersbewegingen die er door ontstaat extra druk op de infrastructuur en verkeersveiligheid. Ook doet het afbreuk aan de ruimtelijke kwaliteit en economische aantrekkelijkheid van het gebied, vinden B&W.

 

 

Lees ook:Gemeente weert goedkoop Schiphol parkeren
Lees ook:‘Legmeer verbetert door verdwijnen betoncentrale’
Lees ook:Gemeente: Braak liggend terrein had nu eenmaam kantoorbestemming
Lees ook:Meer parkeerruimte bij nieuw kantoorgebouw Fokkerlaan
Lees ook:Informatie bestemmingsplan Wester-Amstel

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.