Klacht over gemis melding max. parkeertijd

De aan de Rembrandtweg, in het Stadshart wonende Robert Ch. van Waning heeft bij de gemeente een bezwaarschri ft ingediend tegen een hem opgelegde boete. Hij kreeg die omdat zijn auto te lang stond geparkeerd bij Groenhof. Op de borden bij het parkeerterrein daar is volgens hem geen maximale parkeerduur aangegeven. Bij zijn bezwaarschrift heeft hij foto’s gevoegd om dat aan te tonen.

Elders in Amstelveen is dat wel zo, redeneert Van Waning. Ook op foto’s laat hij andere locaties zien, waar onder het P-bord de een extra mededeling is bevestigd over de maximale parkeertijd.

Volgens hem wordt bij Groenhof de indruk gewekt dat daar geen maximale parkeerduur geldt, of dat die althans niet korter is dan (de in zo’n geval gebruikelijke) 24 uur. “Deze indruk werd versterkt door het feit dat het op een groot deel van dat parkeerterrein vrij parkeren is, zonder maximale parkeerduur”, aldus de klager.

Volgens hem is de gemeente nalatig door niet aan te geven hoe lang de auto bij Groenhof mag blijven staan, terwijl dat bij andere winkelcentra wel is aangegeven. Dat is kassa voor de gemeente, vindt Van Waning. Die profiteert volgens hem van haar eigen nalatigheid of willekeur in beleid. Hij betaalde € 1,05, maar kreeg daaroverheen een boete van € 60. En die boete vindt hij veel te hoog en niet in redelijke verhouding tot het gepleegde strafbare feit, dat volgens hem onbewust is gepleegd. Hij had weliswaar op de parkeermeter kunnen zien hoe lang er mag worden geparkeerd, maar kwam daar niet omdat hij op afstand alles regelde via zijn smartphone. En toen de parkeertijd om was kreeg hij daarvan geen melding binnen, omdat hij de telefoon op ‘stil’ had gezet, in de veronderstelling dat er geen maximum aan de parkeertijd zat. “Ik zat rustig op het terras in het winkelcentrum een zojuist gekocht boek te lezen zonder te weten dat ik een maximale parkeerduur overschreed”, zegt de klager.

 

 

Lees ook:‘Alcoholverbod Stadsplein wordt niet gehandhaafd’
Lees ook:Betaald parkeren en blauwe zone Kostverlorenhof
Lees ook:Koops ziet af van boete-motie
Lees ook:Stadshartbewoner hoopt op minder overlast dankzij camera’s
Lees ook:Toen PvdA nog tunnelpartij was…

41 reacties op “Klacht over gemis melding max. parkeertijd

  1. PeterPC

    Kansloos.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Robert van Waning

    Natuurlijk kansloos, maar dat is geen reden om de gemeente zonder verzet te laten profiteren van haar onzorgvuldigheid en nalatigheid. Als burgers dat gedwee accepteren, raken we nog verder van huis.

      /   Beantwoorden  / 
  3. frank

    Tjeempie wat een geeikel. Kunnen ze dit niet gewoon oplossen, voordat de hele rompslomp van een bezwaarschrift in werking moeten worden gesteld. Kost de gemeenschap enkel maar geld.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank

      En hier ook weer. De hr.RvW kan nu wel gelijk hebben, maar hij schrijft eigenlijk weer uit eigen belang. Jammer!

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gerrit

        rvw heeft helemaal geen gelijk. Hij weet precies hoe het werkt.

        Dus je telefoon uitzetten om z.g. andere mensen niet te storen zal een bron van vermaak zijn bij de ambtenaren.

        Daarbij, ik heb het al eerder gezegd, krijg je bij het aanmelden te horen wanneer je parkeertermijn afloopt.

        Maar er is genoeg over gezegd.

        PeterPC zei het treffend : ‘Kansloos’

          /   Beantwoorden  / 
      2. Robert van Waning

        Gerrit, omdat ik niet bedacht was op enige beperking van de parkeerduur (omdat die niet was aangegeven zoals dat elders wel gebeurt), hield ik geen rekening met een melding dienaangaande van mijn parkeerapp op mijn telefoon.

        Ik ben gewend dat een maximale parkeerduur steeds wordt vermeld op het P-bord. Ik was vol vertrouwen afgegaan op de informatie die de gemeente gaf bij het parkeerterrein bij winkelcentrum Groenhof.

        Een burger mag rekenen op consistentie van beleid van de lokale overheid en hoeft geen rekening te houden met willekeur en nalatigheid.

        Rekening houden met andere mensen op een terras is een kwestie van fatsoen. Ooit van gehoord?

          /   Beantwoorden  / 
    2. Robert van Waning

      Er zijn vast meer mensen die in deze val lopen. Die wil ik op deze manier waarschuwen. De gemeente kennende, reken ik er niet op dat die bekeuring zal worden vernietigd. Niet louter eigenbelang, dus. Bedenk eens een gegronde kritiek, Frank.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gerrit

        Die zijn er niet.

          /   Beantwoorden  / 
  4. Olaf Oomes

    Is dus een duur boek geworden.

      /   Beantwoorden  / 
  5. Rotary-vriendje

    Dit is weer RvW-bashen. Volgens mij is het heel simpel; als er geen tijdslimiet wordt vermeld, wordt er geen tijdslimiet vermeld.

    Als er staat max. 2 uur parkeren, is het max. 2 uur parkeren.
    Staat dat er niet, dan betaal je zolang je hebt geparkeerd.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Zoostje

      Ik noem het internetpesten. Waarbij diegene die dit blog beheert wegkijkt en accepteert dat dat pesten plaatsvindt.

        /   Beantwoorden  / 
    2. Zoostje

      En onze ‘partijgenoot’ Frank Bikker doet daar van harte aan mee. Ben zelf op het punt gekomen dat ik afstand ga doen van lidmaatschap. Als dit soort figuren lid zijn van een partij die sociaal zou moeten zijn, dan pas ik er vervolgens voor.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Rotary-vriendje

        Jammer. Blijf gewoon lid en laat je handelen niet afhankelijk zijn van dit soort zaken. Ik neem het wel voor RvW op, maar tegelijkertijd neem ik het ook allemaal niet zo serieus én ik hoop dat RvW dat ook niet doet. Ik begrijp niet zo goed wat RvW eigenlijk verkeerd doet. Laat die man !

          /   Beantwoorden  / 
      2. PeterPC

        Ja Zoostje=Critikaatje=Anarchistje=Marianne=Madhu etc. doe dan eens wat je altijd roept gewoon wegblijven.

        Jou commentaren hebben de diepgang van een platgetrapte vlinder, dus die zullen we niet missen.

        De SP kan alleen maar beter worden zonder leden van jouw slag.

          /   Beantwoorden  / 
  6. Matthijs

    RvW. Toch wel vreemd dat u, die eerst meldde zo verknocht te zijn aan smartphone enzovoort, graag alles digitaal doet, ook parkeren, dat apparaat uitzet en dan de gemeente verwijt dat die niet het toppunt van analoge meldingen – een bord – plaatst. Maar het zal wel weer de schuld van Raat zijn, denk ik. Die zit er natuurlijk achter om u te pesten en meer geld binnen te halen…

      /   Beantwoorden  / 
  7. Robert van Waning

    Wat een ongelofelijk domme redenering, Matthijs. Heb ik ooit gepleit voor afschaffing van alle digitale informatie, inclusief verkeersborden? Die P-borden zijn analoog én onmisbaar, en die onderborden vaak ook.

    Het gaat erom dat het beleid vd gemeente niet consistent is, en dus onzekerheid en willekeur in de hand werkt. Dus overal onderborden met vermelding van maximale parkeerduur, óf nergens. Lees wat Rotary hierover schreef.

    Je hoeft het niet met mij eens te zijn, maar probeer alsjeblieft wel een beetje redelijk en zinnig te blijven.

    En wie begint er over Raat? Ik niet, in ieder geval.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Matthijs

      Dom? Ik vond het alleen vreemd dat u zich graag digitaal meldt bij de gemeente, maar als die dan ook digitaal antwoordt (menend een digitale klant te hebben) bent u niet thuis. Dat antwoord moet de gemeente niet via uw smartphone, maar gewoon met een bord geven. Ik vond dat vreemd, maar u dus dom. Ik denk dat de gemeente in haar reactie op uw bezwaarschrift even dom zal zijn…

        /   Beantwoorden  / 
    2. Robert van Waning

      Matthijs, u slaat een fase over. Ik meld mij namelijk digitaal aan bij de gemeente vanwege informatie die zij analoog op een bord verstrekt, namelijk: 1. (Voor iedereen.) Dit is een Parkeerterrein.
      2. (Voor iedereen.) Hier geldt een maximale parkeerduur van zoveel minuten of uren.
      3. (Tbv smartphonegebruikers.) Dit is het nummer van de parkeerautomaat.

      Als digitale klant weet ik dan wat ik moet intoetsen en of ik wel of niet de maximale parkeerduur in de gaten miet houden. Voor dat laatste dient de analoge informatie wel volledig te zijn.

        /   Beantwoorden  / 
      1. Gerrit

        En die info staat op de parkeerautomaat. Er niet naar toe lopen is natuurlijk kul, mij maak je niet wijs dat de eerste keer bij Groenhof je er niet naar toe bent gelopen.

        En waarom die tijd vermelden op borden als dat duidelijk wordt tijdens het aanmelden.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Robert van Waning

          Gerrit, grote vriend, deze keer bleef ik er langer dan normaal. Zodoende had ik nooit eerder de parkeertijd overschreden of daar althans geen bekeuring voor gekregen. Dat is geen kul maar de waarheid.

          Als je iets zinnigs schrijft, geef ik je graag gelijk. Doe je best.

            /   Beantwoorden  / 
          1. Gerrit

            De eerste alinea goed lezen. Dan kom je niet met opmerkingen die nergens op slaan.

              /  
      2. Robert van Waning

        Gerrit, als iedereen toch naar de parkeerautomaat moet lopen, waarom staat het nummer daarvan zo groot aangegeven dat het op afstand te lezen is? Ik zal het je vertellen, want je begrijpt niet zo veel: Dat is om smartphonegebruikers de wandeling naar de parkeerautomaat te besparen. Je loopt namelijk alleen naar de parkeerautomaat als je geen parkeerapp op je telefoon hebt. Begint het je nu een beetje te dagen?

          /   Beantwoorden  / 
        1. Gerrit

          Ja Robert, je hebt helemaal gelijk. En iedereen heeft haviksogen of begrijpt wat dat nummer betekent.

          Blijft onverlet dat iedereen, ook jij dus, feedback krijgt over de duur bij het aanmelden en bij het aflopen.

          Dat begrijp ik dan nog wel.

            /   Beantwoorden  / 
      3. Robert van Waning

        Gerrit, men is alert op informatie die men verwacht. Omdat er geen beperkte parkeerduur stond aangegeven, rekende ik niet op meldingen daarover en kon ik dus mijn telefoon rustig op stil zetten.

        Het is lief van je dat je het gemeentelijke wanbeleid probeert te verdedigen.

        Beleid betekent echter eenduidigheid en die ontbreekt op dit gebied. Dan is er sprake van nalatigheid en onbetrouwbaarheid, net als op andere terreinen waarop de handhaving gebrekkig en inconsequent is.

        De meeste handhavers die ik in Amstelveen zie, zijn bezig met de inning van parkeergelden. Dat betekent hoge salariskosten die moeten worden gedekt.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Gerrit

          “Omdat er geen beperkte parkeerduur stond aangegeven, rekende ik niet op meldingen daarover en kon ik dus mijn telefoon rustig op stil zetten.”

          Klinkklare onzin, waar helemaal niemand intrapt. Behalve jijzelf natuurlijk.

            /   Beantwoorden  / 
        2. Robert van Waning

          Het is de waarheid en daar zul je het mee moeten doen, ook al bevalt die jou niet. Dag Gerrit, wie jij ook bent.

            /   Beantwoorden  / 
    3. Robert van Waning

      Waarom wordt die belangrijke informatie dan soms wel en soms niet gegeven? Dat geeft immers onzekerheid.

        /   Beantwoorden  / 
  8. Achmed

    Ikke altijd dom, jij altijd slim!

      /   Beantwoorden  / 
  9. Robert van Waning

    Achmed, als ik domme dingen zeg of doe, mag je dat zeggen. Wat Matthijs schreef sloeg echt nergens op. En dan nog Raat erbij halen om het allemaal nog erger te maken.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Gerrit

    Volgens mij begin je daar zelf mee.

    En een hart vasthouden, betekent dat je een hart moet hebben.

      /   Beantwoorden  / 
  11. Zoostje

    Johan Bos schetst in deze column zijn eigen onvermogen. Wanneer je een column moet wijden aan een reaguurder, dan ben je volgens mij als journalist de weg kwijt.Dan weet je het zelf niet meer. Blijkbaar heeft zijn blog, waar iedereen een mening kan en mag uiten verworden tot censuur. Want JB verwijdert tegenstrijdige meningen, laat schelden en pesten toe en schrijft nu zelfs een lanterfantertje over de heer van Waning, hoe diep kan je zinken?????

      /   Beantwoorden  / 
    1. Johan Bos

      Kan me niet herinneren ooit een column te hebben gewijd aan een reactie. Welke was dat dan? Tot verwijderen werd ik opgeroepen door uw vriend Robert van Waning, maar ja ik verwijder soms naar zijn mening het verkeerde of te weinig of te veel (ook van tegenstanders van hem trouwens).

        /   Beantwoorden  / 
    2. Robert van Waning

      Zoostje, het is goed dat Johan Bos aandacht aan deze klacht schonk. Dit is immers een waarschuwing aan anderen die in dezelfde val kunnen lopen. Parkeergelden worden in Amstelveen namelijk wél goed gehandhaafd.

        /   Beantwoorden  / 
    3. frank bikker

      En Zoostje hoe zou JB nu aan de stof voor dit artikeltje zijn gekomen. Juist van diezelfde RvW. De hr. JB. is duidelijk de moderator. Hij bepaalt wat blijft staan en wat niet. Je moet dan niet lopen melken over de eventuele partijdigheid van iemand. Ze werken trouwens wel vaker samen, maar misschien heb je dat nog niet door.

        /   Beantwoorden  / 
  12. Robert van Waning

    Is het juist dat de gemeente op sommige plaatsen wél waarschuwt dat daar een maximale parkeerduur van kracht is, en op andere niet? Dat is een vraag die ik hier aan de orde wilde stellen.

    Is alles wat de overheid doet per definitie juist en moet dus iedere bekeuring gedwee worden voldaan? Sommige van jullie vinden kennelijk van wel. Nou, ik niet. (En dat staat los van Raat, Matthijs.)

    @Gerrit, bedoel je misschien dat jij wel een hart hebt en ik niet? Waarop baseer je dat?

    @Ciska, heb je het weer liever over mij dan over het onderwerp? Een narcist zou zich mij vereerd voelen. Ik discussieer liever over zinnige dingen.

      /   Beantwoorden  / 
  13. Robert van Waning

    Op Groenhof wordt een regel gehandhaafd die daar niet duidelijk staat aangegeven (maar elders wel), namelijk een maximale parkeerduur. In het Stadshart wordt een regel níet gehandhaafd die wél duidelijk staat aangegeven, namelijk een scooterverbod. Jullie zijn het met zulk onbetrouwbaar ‘beleid’ eens en ik niet. Dat is het verschil.
    PS
    Deze reactie is hier eigenlijk beter op haar plaats.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Johan Bos

      Ik heb de indruk dat er toch wel sprake is van eindeloze herhaling. Info Groenhof deugt niet volgens RwvW. Zullen we dat nu zo laten en er niet meer op reageren?

        /   Beantwoorden  / 
  14. Ary van Krimpen

    Ik had gisteren exact hetzekfde.Stopte op een parkeerplaats in Centrum Tilburg, zag een boord dat ik moest betalen, zette in Parklane het nummer van de parkeermeter en kwam terug en had een bekeuring van 62,50 een belachelijk bedrag . Wat is er uit het bezwaarschrift gekomen en moet ik dit ook indienen?
    Ary van Krimpen

      /   Beantwoorden  / 
  15. Robert van Waning

    @Ary, of het opzettelijke val is of onopzettelijke nalatigheid, de ambtenaren winnen altijd. Rechters doen daarin mee, want die denken meestal ook als ambtenaren. Het gaat niet om rechtvaardigheid maar om regels.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.