In het plan voor het opvangen van de parkeerdruk rond het gemeentehuis is ook zogenaamd mobiliteitsmanagement opgenomen. Men probeert met (financiële) prikkels ambtenaren bewegen meer gebruik van openbaar vervoer en fiets te maken. D66-raadslid Hendriksen zou willen dar er op dat gebied meer gebeurde. Hij pleitte onder meer voor invoering van een openbaar vervoer vergoeding aan mensen die nu met vergoeding per auto komen. Die laatste zou wat hem betreft moeten worden heroverwogen.
Ook Feenstra vroeg zich af of, behalve de nu voorgestelde maatregelen – ruwweg bestaande uit extra parkeerruimte creëren en mobiliteitsmanagement – ook andere mogelijkheden zijn bekeken, zoals bijvoorbeeld parkeren op verder weg gelegen locaties (zoals bedrijventerreinen) en inzetten van pendelbussen, meer thuiswerken. Hij vond de aanpak van B&W nogal fantasieloos.
Juichend over de nu gekozen oplossingen was ook Geert Janssen van het CDA niet, maar hij zag er de minst slechte aanpak in. Ook Janssen pleitte voor OV-vergoeding en het simuleren van fietsgebruik. Maar in afschaffen van de autovergoeding zal hij niets.
Lees ook:VVD en CDA bezorgd over parkeren Oude Dorp
Lees ook:VVD komt met kritische reacties vuilophaal bij wethouder
Lees ook:Vervoer van verkeerswethouder Levie naar Groot
Lees ook:Meer vrijheid voor architectonische vernieuwing
Lees ook:Minder parkeerruimte raadhuis door Aalsmeerse ambtenaren