KLM introduceert map voor weg op Schiphol

klm2KLM lanceert vandaag, maandag 10 juli. de Schiphol Airport Map die passagiers helpt hun weg te vinden op luchthaven Schiphol. De nieuwe service is beschikbaar via de KLM app (iOS) en via KLM op Messenger, Twitter en WeChat.

Veel KLM passagiers stappen over op Schiphol op hun volgende vlucht. De airport map helpt hen de weg te vinden op de luchthaven op een efficiënte en gebruikersvriendelijke manier. Hij bestaat uit een plattegrond met daarop de verschillende gates. Op de map zijn ook de verschillende KLM faciliteiten te zien zoals incheckbalies, lounges, kiosken en transferbalies.

Ook de algemene Schiphol faciliteiten zoals toiletten, winkels, werkplekken en stilteruimtes zijn gemakkelijk te vinden.

Stip

De passagiers zien zichzelf als een stip op de plattegrond, waardoor ze snel overzicht hebben hoe ver ze zijn verwijderd van hun gate. De stip is alleen zichtbaar voor de app-gebruiker en wordt niet getoond via social media. De dienst wordt uitgerold in de KLM app (alleen iOS systemen), Messenger, Twitter en WeChat. In de komende weken zal hij steeds breder beschikbaar zijn op de verschillende platformen. Kijk voor meer informatie op airportmaps.klm.com.

Sinds 2009 heeft KLM een reputatie als pionier en initiator op het gebied van social media-diensten en -campagnes. In juni 2017 had KLM meer dan 25 miljoen vrienden en volgers op diverse social media. Via Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat en KakaoTalk ontvangt KLM wekelijks meer dan 100.000 vermeldingen, waarvan 16.000 vragen of opmerkingen. Deze worden persoonlijk in negen talen, dag en nacht, beantwoord door ons socialmediateam, dat met 250 medewerkers tevens het grootste ter wereld is.

 Twee miljoen keer

De KLM app is al 2 miljoen keer gedownload op zowel iOS en Android systemen. De app heeft dagelijks 85,000 gebruikers. Via de app kunnen passagiers een vlucht boeken, online inchecken, boarding pass downloaden, stoelen reserveren en wordt de reiziger up-to-date gehouden met alle relevante vluchtgegevens. De applicaties in de app hebben het doel de algemene comfort voor, tijdens en na de reis te vergroten.

 

Lees ook:KLM met vluchtinformatie nu ook op Twitter en WeChat
Lees ook:KLM maakt digitaal in buitenland wegwijs
Lees ook:KLM-tickets via Chinese Social Media
Lees ook:Winnaars prijzen ‘duurzame’ luchtvaart
Lees ook:Schiphol drukker dan ooit

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.