Het vliegverkeer boven Amstelveen. Dat is het onderwerp van een door de gemeente georganiseerde inloopavond op maandag 22 juni (17.30 tot 20.00 uur) in het raadhuis. Inwoners kunnen zich daar laten informeren over de aan de zogenoemde Alderstafel afgesproken maatregelen en de uitvoering daarvan. Zij kunnen er vragen stellen aan zowel gemeente als vertegenwoordoigers van de luchtvaartsector. Het Aldersadvies beoogde beoerking van hinder en verbetering van leefkwaliteit in gebieden waar hinderbeperking gewoon niet mogelijk is. Er werd een plafond van 510.000 vluchten voor Schiphol vastgesteld.Uitgangspunt daarbij is dat het verkeer steeds wordt afgehandeld op de banen die het minste geluidsoverlast geven. De informatieavond heeft betrekking op de voor Amstelveen relevante maatregelen, zoals aanpassing van routes en minder spreiding van vliegtuigen door het toepassen van de ‘vaste bochtstraal’ techniek. Ook is er informatie over het verbeteren van de leefomgeving in bijvoorbeeld Uilenstede. Inwoners kunnen tijdens de inloopavond binnenkomen wanneer zij willen, tussen 17.30 en 20.00 uur. Er zijn ook vertegenwoordigers van het bewonersaanspreekpunt Schiphol (BAS), de commissie regionaal overleg luchthaven Schiphol (CROS) en de luchtvaartsector aanwezig om een toelichting te geven.
Lees ook:Gemeente wil zowel groei als minder hinder van Schiphol
Lees ook:Veeningen aan praattafel over Schiphol
Lees ook:Bewonersgroepen brengen vlieglawaai per wijk in kaart
Lees ook:Van omwonenden heeft 14% last van Schiphol
Lees ook:Kamerlid helpt in strijd GroenLinks tegen Schiphol
Ik begrijp niet dat het noodzakelijk is, dat er sinds mei 2009 intensief met grote regelmaat o.a. dwars boven Middenhoven wordt gevlogen. De frequentie wordt elk jaar intensiever. Wat hiervan de rede?
Ik vrees dat de reden kapitaalaccumulatie is. Oftewel, winst winst winst maken.