Wat is citymarketing voor Amstelveen?

Martin Kortekaas. Foto: Groen Links.

Martin Kortekaas. Foto: Groen
Links.

De gemeente denkt van een kwart topt een half miljoen nodig te hebben om zichzelf als aantrekkelijke stad beter op de kaart te zetten. Dat heet ‘citymarketing’, waarvoor met name VVD en D66 razend enthousiast zijn. Maar wat krijgen we daar nou precies voor, wilde raadslid Kortekaas van GroenLinks in de raadscommissie Algemeen Bestuur en Middelen (ABM) wel weten.

Begin volgend jaar komen B&W met een plan ervoor. Maar wat doen we als het gewoon allemaal mislukt, vroeg Kortekaas zich af.

In andere steden heeft het streven naar en uitgeven voor reclame voor die gemeenten eigenlijk meer gekost dat opgeleverd. Dat het in Amstelveen zover niet komt is kennelijk de wens van Kortekaas. Liever nu stoppen, als het ergens op slaan, dan aan het einde van de rit vast stellen dat het allemaal is mislukt, zei hij. In de gemeenteraad delen andere fracties wel die mening, maar die kunnen tegen de juichende coalitie natuurlijk niet op.

Amstelveen moet zich blijven profileren als aantrekkelijke gemeente, waar minima overigens niet kunnen wonen (tenzij ze 20 jaar op een wachtlijst willen staan), vinden kennelijk de voorstanders. Het betekent natuurlijk dat de huizenprijzen, als het promotie-offensief slaagt, omhoog blijven gaan. Maar dat is kennelijk ook de bedoeling van de voorstanders, die nu eenmaal Amstelveen als een soort Wassenaar bij de hoofdstad zien.

 

Lees ook:GroenbLinks ‘zwaar teleurgesteld’ over AV duurzaamheid
Lees ook:GroenLinks: ‘Gemeente heeft grote ICT-problemen’
Lees ook:Praten met GroenLinks
Lees ook:Waar spaart de gemeente nou voor?
Lees ook:Energie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.