Amstelveen op jacht naar toeristen Amsterdam

Als een heerlijke stad om te wonen, werken en te bezoeken presenteert Amstelveen zich. De gemeente met een veelzijdig karakter: internationaal, groen, cultureel en ‘enterprising’. Een plaats onder de rook van Amsterdam.. variërend van rust en groen tot ‘uitgaan in de cultuurstrip’ aan het Stadsplein.

Daarom werd maandag de zogenoemde citymap ‘Experience Amstelveen’ gepresenteerd, waarin wordt uitgestald wat Amstelveen allemaal heeft te bieden voor bezoekers en expats. Een nieuwe stadsplattegrond met informatie over cultuur, recreatie en voorzieningen in Amstelveen.

Een drukwerkje dat bijdraagt aan de acties om meer mensen als bezoekers er heen te krijgen, zei wethouder van economische zaken en cultuur Maaike Veeningen (D66). Zij overhandigde in de Tuinkamer van Brasserie Paardenburg de eerste exemplaren aan raadslid Inza Gast (VVD) en vertegenwoordigster van IN Amsterdam Charles Wijnen Gonzalez. De citymap is ontwikkeld in samenwerking met ‘amsterdam inbusiness’.

Ook ondertekende zij met Stephanie Dekker van de hoofdstedelijke marketingorganisatie ‘I am Amsterdam’ een overeenkomst over samenwerking op het gebied van citymarketing. Voor een betere positionering doet Amstelveen nu mee op de digitale kanalen van I amsterdam en UIT en neemt de gemeente deel aan de campagne ‘Amsterdam Bezoeken, Holland Zien’.

 Ondernemers

Voor het bevorderen van het Amstelveen op de internationale kaart zetten heeft Inza Gast in de gemeenteraad voortdurend gepleit. Maaike Veeningen spoorde vooral ondernemers in de gemeente aan zich er voor in te zetten. “Wij kunnen het niet alleen”, zei ze. De gemeente heeft overigens een 1 januari in werking getreden regeling gelanceerd, op basis waarvan innovatieve projecten worden gesubsidieerd. Daarbij is fifty-fifty (co) financiering het uitgangspunt en er wordt maximaal € 5000 per project gesubsidieerd. De gemeente stelt er in totaal dit jaar maximaal vijftig mille voor beschikbaar.

De initiatieven van de ondernemers moeten bijdragen aan versterking van de economische structuur van Amstelveen en / of aan positionering van de stad als aantrekkelijke plaats om zich te vestigen.

 Verspreiding

De citymap’s worden in kartonnen displays verspreid over 30 locaties in en om Amstelveen, zoals hotels, B&B’s, Stadshart, recreatiebedrijven, bezoekerscentrum Amsterdamse Bos, Expatcenter WTC, Internationale school en Schiphol. De citymap is ook te downloaden via de gemeentelijke website (https://www.amstelveen.nl/in-amstelveen/publicatie/ontdek-amstelveen#recreatie). De displays zijn ook te bestellen (max. 5) via [email protected] en af te halen bij de balie van het Raadhuis.

 

 

 

Lees ook:Plan voor citymarketing op komst
Lees ook:Digitale nieuwsbrief voor ondernemers
Lees ook:VVD blij met B&W-voornemen horeca in Bajes
Lees ook:VVD wil P-wegwijzers Oude Dorp
Lees ook:VVD wil collectieve financiering winkelstrips

2 reacties op “Amstelveen op jacht naar toeristen Amsterdam

  1. Kees

    Gaan ze ook op jacht naar de dodo. Lijkt me wel een karwei voor mevr. van Veeningen.

      /   Beantwoorden  / 
  2. App

    Wat een ouderwetse methode om Amstelveen internationaal op de kaart te zetten. Wie leest er nog folders? Waarom geen app en VR?

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.