B&W tussen de fietsen

Fietsenwinkel Bink aan de Amsterdamseweg was deze keer de locatie. Daar vergaderden B&W dinsdag (24 november). Bink Fietsen bestaat al 40 jaar en had kennelijk het college uitgenodigd.

Dat komt tegenwoordig geregeld het raadhuis uit om ergens in de stad te vergaderen bij een bedrijf of instelling. En daar dan meteen iets op te snuiven van de sfeer en de activiteiten, zoals dat heet.

Bink zat eerst lang in het Stadshart , maar de laatste jaren aan de Amsterdamseweg. Het familiebedrijf heeft een breed assortiment op het gebied van (elektrische) fietsen en benodigdheden, op een oppervlakte van ruim 900 m2.

Het college vergadert dus vaker buiten de deur. Eerder deed het dat in bijvoorbeeld de Olmenhof, het Oude Dorp, ondernemerscentrum Nest en de Boemerang. B&W worden geregeld uitgenodigd voor vergaderingen buiten de deur. Bedrijven, instellingen en andere organisaties kunnen dat via de gemeentelijke website doen. Voor of na de vergadering kijkt het college dan in het bedrijf rond. Het college zegt dat de uithuizigheid past bij de manier waarop het de stad wil besturen: dicht bij de Amstelveners, om te zien wat er leeft in de samenleving.

 

 

 

Lees ook:B&W vergaderde in Van der Togt Museum
Lees ook:B&W bij Boemerang
Lees ook:B&W nu aan ‘t vergaderen op KNFG
Lees ook:CDA wil onderzoek naar mountainbike-route
Lees ook:B&W gaan ook buiten raadhuis vergaderen

13 reacties op “B&W tussen de fietsen

  1. Tomaat

    Ze hebben natuurlijk, om het product, te promoten storm, regen en hagel trotserend, allemaal de fiets gepakt om aanwezig te zijn op deze vergadering. Het is de dames en heren aan te zien.

      /   Beantwoorden  / 
  2. P.G. van Faassen

    Volgens mij gaf Herbert Raat ook nog even een workshop bandenplakken.

      /   Beantwoorden  / 
  3. Rotary-vriendje

    Wat een ‘armoede’ om op zo’n krampachtige manier naar de burger toe te gaan. Okay, ik geef toe; het is ook nooit goed. Dat is waar, maar dit is wel weer zo inspiratieloos. Een beetje hangen in een fietsenwinkel. Mirjam toch !

      /   Beantwoorden  / 
  4. Robert van Waning

    Noem het een werkbezoek of een buurtpraatje, maar alsjeblieft geen B&W-vergadering, tenminste niet als je als bestuurscollege serieus genomen wil worden.

    Fietsenwinkel Bink was eerst gevestigd in het Stadshart, waar zij heel graag wilden uitbreiden en een bewaakte fietsenstalling exploiteren, iets waar in stadscentra grote behoefte bestaat. Bink werd daarin echter fantastisch tegengewerkt door het gemeentebestuur van destijds, zonder dat de gemeenteraad (waarin Herbert Raat fractievoorzitter van de VVD was) een poot uitstak.

    Dit beschamende gedoe komt natuurlijk uit de P.R.-koker van oud-voorlichter Herbert Raat. ‘Dicht bij de mensen’. Laat me niet lachen/janken. Kom eens dicht bij de Stadspleinbewoners, als je durft.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Even een reactie

      Kijk ze nou staan, je wordt er toch misselijk van?

        /   Beantwoorden  / 
  5. Frank Bikker

    Ik geloof dat er in het Stadshart inderdaad behoefte is aan een bewaakte fietsenstalling, al zou het alleen maar zijn om de overlast van de overal staande fietsen tegen te gaan, evenals fietsendiefstal. Het zou ook passen in het energiezuinig beleid en de servicegerichtheid naar de klanten van het Stadshart en het busstation toe. Bovendien scheelt het ook weer 1 á 2 fte, want ze deden ook aan fietsen maken en verkoop van fietsonderdelen.
    Jammer, dat dit zo gelopen is.

      /   Beantwoorden  / 
  6. Robert van Waning

    Het is toch idioot dat er voor automobilisten wel drie grote overdekte parkeergarages in het Stadshart zijn, maar dat er voor fietsers geen droge, comfortabele en veilige manier beschikbaar is om hun voertuig in het Stadshart te stallen. Amstelveen is en blijft een autostad. Dat was een mooi agendapunt geweest voor die zotte ‘vergadering’ van B&W bij Bink Rijwielen.

      /   Beantwoorden  / 
  7. Tomaat

    Bot van BBA staat er ook. Is dat niet die man van die partij, die zegt voor de kleine middenstander op te komen? Ik ben toch benieuwd, wat zij indertijd hebben gedaan om Bink voor het Stadshart te behouden.

      /   Beantwoorden  / 
  8. Robert van Waning

    In het Stadshart zijn er twee overdekte plekken waar fietsen droog kunnen worden neergezet: Eén is onder een kinderdagverblijf bij de Hema en de andere is onder de luifel van de openbare bibliotheek. Eerstgenoemde plek wordt echter gebruikt als parkeerplaats voor auto’s en de tweede voor (snor)scooters (die in Amstelveen nog steeds op de rijwielpaden en in voetgangersgebieden mogen rijden).

    Hieruit blijkt wel welke prioriteit Amstelveen geeft aan de stilste, schoonste en meest klimaatvriendelijke manier van vervoer..

    Bink Rijwielen heeft destijds tevergeefs geprobeerd om op die plek bij de Hema een overdekte fietsenstalling te exploiteren. De gemeente vond echter dat auto’s daar droog moesten kunnen staan.

    “Dicht bij de Amstelveners, om te zien wat er leeft in de samenleving,” noemt wethouder Raat (VVD) dit beleid.

      /   Beantwoorden  / 
  9. Frank Bikker

    Onder dat kinderdagverblijf zou inderdaad een perfecte plaats zijn geweest. Het ontgaat mij dan ook ten ene male waarom dit niet is gebeurd. Vooral omdat het aanbod van parkeergarages overvloedig is. Ik heb altijd gedacht dat men in Amstelveen zo voor het inspelen op de markt was, gezien de samenstelling van het college. Misschien kunnen enige oppositiepartijen met een enkele partij uit de coalitie hier een voorstel voor formuleren om dit alsnog op te pakken.

      /   Beantwoorden  / 
  10. Robert van Waning

    Het voormalige congrescentrum naast de Cobra zou een mooi fietscentrum kunnen worden, met op de begane grond een comfortabele fietsenstalling en een werkplaats voor reparaties en op de eerste verdieping een winkel.

      /   Beantwoorden  / 
    1. frank

      Denk ik niet, te dure stek, en aan de achterkant willen ze het ook niet met al die dure villa’s, maar wie weet. Tweewielers heb je ook in alle soorten en maten, maar nogmaals denk ik niet haalbaar.

        /   Beantwoorden  / 
  11. Robert van Waning

    Fietsers zijn van levensbelang voor het winkelcentrum en voor de leefbaarheid van Amstelveen. Er is dus een gemeenschappelijk publiek-privaat belang gemoeid met goede fietsvoorzieningen in het stadscentrum. Unibail en gemeente moeten samen eens gaan kijken naar de mogelijkheid om het voormalige congrescentrum daartoe te bestemmen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.