Amstelveners toppers in DigiD contact met gemeente

Amstelveners maken zoveel gebruik van DigiD in contacten met de gemeente, dat die daarvoor op de vierde plaats staat van een ranglijst voor dat digitale verkeer met de overheid. Dat blijkt uit een rapport over 2008 van GBO.Overheid. De burgers loggen met DigiD in op Balie Online, het digitale loket op de gemeentelijke website.  In 2007 gebeurde dat 830, vorig jaar 5.345 keer, wat een stijging met 644 procent inhoudt. Daarmee belandde Amstelveen dus op een vierde plaats van de door GBO.Overheid uitgegeven ranglijst.

Met het DigiD systeem kan de overheid op internet de identiteit van de inlogger verifiëren. De ranglijst bevat een top 20 van organisaties die in 2008 de meeste groei zagen in het aantal keren dat met succes gebruik werd gemaakt van DigiD voor het afnemen van een webdienst. De lijst bestaat uit organisaties die in heel 2007 en 2008 waren aangesloten op DigiD voor burgers. Dat waren er in totaal 154, waarvan 146 gemeenten. Eind december 2008 waren er 375 gemeenten aangesloten.
Inloggen via DigiD bij de gemeente kan alleen als men daar staat ingeschreven. De bezoeker komt via Balie Online (digitaal loket op de gemeentelijke homepage) of via een van de productomschrijvingen op www.amstelveen.nl bij DigiD. Wie nog geen DigiD heeft, kan het bij Balie Online aanvragen. Bij inloggen met dat systeem worden de persoonsgegevens automatisch ingevoerd. Van dat moment af kan de status van de melding/aanvraag via DigiD op de persoonlijke internetpagina Mijn Balie Online worden gevolgd.

Lees ook:Korting bij digitale aanvragen gemeentelijke diensten
Lees ook:Loket 20 weer open voor belastingaangifte minima
Lees ook:Klanttevredenheid gemeente verbeterd
Lees ook:Afspraak voor paspoort of rijbewijs kan nu via internet
Lees ook:Amstelveen loopt voorop met balie online

3 reacties op “Amstelveners toppers in DigiD contact met gemeente

  1. Yvonne

    we zijn top 4 met digitaal contact zoeken met de gemeente. Wat ik interessanter vind is hoe de reactie van de gemeente op al die contactzoekerijen is….. volgens mij valt er nog het een en ander aan te verbeteren! Je kunt alles via DigiD melden en vragen maar als dat vervolgens een zwart gat blijkt te zijn dat levert het geen moer op natuurlijk. Ik kijk uit naar het vervolgonderzoek.

      /   Beantwoorden  / 
  2. Jan Demming

    Misschien is deze opmerking voor de gemeente een goede reden om eens te reageren en uit te leggen hoe het komt dat mailtjes soms helemaal niet of na lange tijd worden beantwoord. Het is mij ook al enkele keren overkomen.

      /   Beantwoorden  / 
  3. remci

    Amstelveen loopt zoals ik lees met alles voor ,maar qua jongeren en glasvezel internet zijn we nog langzamer als lutjebroek…
    we hebben hier het van gogh alles met kunst ,we hebben p60 met marmer maar missen het loopvlak voor alle leeftijden…
    jammer dat we zo een bestuur hebben die 2 grote gebieden missen dat is T1-internet,die wel voor onze studenten in uilenstede is aangelegd maar oo teveel werk om de rest van de inwoners van amstelveen te voorzien …! wat voor amstelveen als groot werkgebied voor alle nationaliteiten zie Canon werknemeners een gemiste kans is met snel internet….en dan nog het no tolerance beleid tegen de jongeren hier ….beetje jammer ….

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.