KLM met vluchtinformatie nu ook op Twitter en WeChat

 klmKLM-passagiers kunnen van dinsdag (6 juni) af wereldwijd hun boekingsbevestiging, incheckinformatie, instapkaart en vluchtstatus ontvangen via Twitter en WeChat in tien verschillende talen. Daarmee zet de luchtvaartmaatschappij naar eigen zeggen de volgende strategische stap op social media met vluchtinformatie.

Alle informatie is nu volgens KLM makkelijk op één plek te vinden, thuis, onderweg of op de luchthaven. Klanten kunnen bovendien dag en nacht direct contact opnemen met het socialmediateam van KLM via Twitter en WeChat.

De nieuwe service is beschikbaar voor alle KLM-klanten die tickets boeken of inchecken via KLM.com en ervoor kiezen informatie te ontvangen via Twitter of WeChat. De dienst is dinsdag geïntroduceerd zal de komende weken steeds breder beschikbaar komen. Sinds 2016 is KLM de eerste luchtvaartmaatschappij ter wereld die vluchtdocumenten en -informatie aanbiedt via Facebook Messenger.

 

“Na de introductie van de Messengerservice, is het aanbod van KLM-vluchtinformatie op Twitter en WeChat een perfecte uitbreiding van onze socialmediastrategie”, zegt president-directeur Pieter Elbers. “Wij willen zijn waar onze doelgroep is. Door klanten te laten kiezen voor hun favoriete platform, tilt KLM haar socialmediadienstverlening naar een hoger niveau.”

China

KLM heeft ruim 2,2 miljoen volgers op Twitter en ontvangt wekelijks meer dan 25.000 vermeldingen. In september 2014 opende KLM het WeChat-kanaal om klanten 24/7 bij te kunnen staan met ondersteuning, nieuws en aantrekkelijke aanbiedingen. WeChat is met 938 miljoen actieve gebruikers per maand het grootste socialmediaplatform van Continentaal China. KLM heeft meer dan 120.000 volgers en ontvangt wekelijks ruim 6.000 vragen op WeChat, wat aantoont dat Chinese klanten dit platform graag gebruiken om te communiceren met KLM.

Facebook Messenger

Vorig jaar introduceerde KLM vluchtinformatie via Messenger. Inmiddels hebben al meer dan 1,4 miljoen klanten hun KLM-vluchtdocumenten en -statusupdates via Messenger ontvangen en worden 10% van alle online KLM-boekingsbevestigingen en 15% van alle online KLM-instapkaarten via deze dienst verstuurd.

Social media

Sinds 2009 heeft KLM een reputatie als pionier en initiator op het gebied van socialmediadiensten en -campagnes. In april 2017 had zij meer dan 25 miljoen vrienden en volgers op diverse social media. Via deze platforms ontvangt KLM wekelijks meer dan 100.000 vermeldingen, waarvan 15.000 vragen of opmerkingen. Deze worden persoonlijk beantwoord door ons socialmediateam, dat met 250 medewerkers het grootste ter wereld is. KLM biedt dag en nacht ondersteuning op Facebook, Messenger, Twitter, LinkedIn, WeChat, en KakaoTalk in negen talen: Nederlands, Engels, Duits, Spaans, Portugees, Frans, Chinees, Japans en Koreaans. Tijdens kantooruren biedt KLM ook ondersteuning aan in het Italiaans.

 

http://nieuws.klm.com/klm-zet-volgende-strategische-stap-op-social-media-met-vluchtinformatie-via-twitter-en-wechat/

 

 

 

Lees ook:KLM maakt digitaal in buitenland wegwijs
Lees ook:KLM introduceert map voor weg op Schiphol
Lees ook:Informatieavond over ondernemen met social media bij ING
Lees ook:Social Media bootcamp ondernemers & baanlozen
Lees ook:Training in zich profileren via social media

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.