Taart wethouders voor goed OV-cijfer reizigers

IMG_8892Wethouders Openbaar Vervoer Ad Verburg (Aalsmeer) en Jeroen Brandes (Amstelveen) krijgen een taart overhandigd door Rick de Vries en Vivien Hoekstra van Connexxion vanwege  de hoge waardering door reizigers voor het streekvervoer in het gebied Amstelland-Meerlanden, waartoe ook Amstelveen en Aalsmeer behoren. Niet de reizigers maar de wethouders werden dus beloond.

Met een 7,7 als rapportcijfer scoort Connexxion net als vorig jaar hoger dan het landelijk gemiddelde (7,5). Dit blijkt uit de OV-Klantenbarometer 2014. Hiervoor zijn ca. 91.000 reizigers in heel Nederland ondervraagd.

De OV-Klantenbarometer is in 2014 voor de veertiende keer gehouden in opdracht van het CROW-Kennisplatform Verkeer en Vervoer (KpVV). Het is een onderzoek naar het klantenoordeel over het regionaal vervoer. De bussen in de regio Amstelland-Meerlanden rijden met name in het gebied ten zuiden van Amsterdam. Het betreft onder meer Aalsmeer, Amstelveen, Uithoorn, Haarlemmermeer en  Schiphol.

Lees ook:R-net in Amstelland-Meerlanden: rapportcijfer 7,6
Lees ook:Busconsessie Stadsregio hoog beoordeeld
Lees ook:Connexxion houdt busvervoer in regio
Lees ook:Volgend jaar elektrische bussen in AM
Lees ook:Nieuwe tarieven openbaar vervoer regio

7 reacties op “Taart wethouders voor goed OV-cijfer reizigers

  1. Jan Demming

    “Niet de reizigers maar de wethouders werden dus beloond”, schrijft Johan. Maar het zou toch best kunnen dat beide wethouders ooit een bus wel eens van binnen hebben gezien?

      /   Beantwoorden  / 
    1. Piet Rode

      Heus wel, als ze met een luxe-bus vol met hoge buitenlandse piefen langs de high spots van Amstelveen rijden.
      Dit soort zaken komt op mij altijd een beetje wrang over. De wethouders en de managers feliciteren elkaar, maar de buschauffeurs die het voor elkaar kregen, komen niet in het verhaal voor. Heel kinderachtig gezegd: Ze willen ook best wel een taartje. Zij vinden dat ook leuk.
      De wethouders en managers hebben die service niet verleend maar de chauffeurs!

        /   Beantwoorden  / 
      1. Johan Bos

        Ooit vroeg ik een bobo wat hij nou deed als er een dag geen receptie, lunch of andere uitgaansgelegenheid was. Hij zei: Dan neem ik vrij.

          /   Beantwoorden  / 
        1. Piet Rode

          Johan, je zult bedoelen; “Dan heb ik vrij”. Allemaal onzin-activiteiten. Deze figuren moeten besturen of managen, anders gaan ze maar ander werk doen, want dit is teren op de gemeenschap respectievelijk het bedrijf. Reken dit geintje maar even uit, 4x anderhalf uur en niet tegen minimumloon. Hadden ze beter kunnen besteden aan overleg over veiligheid voor de chauffeurs na sluiting van de kroegen bijvoorbeeld.

            /   Beantwoorden  / 
      2. Marianne

        Juist, helemaal mee eens. Die ‘managers’ eten taart, maar doen niet het ‘veldwerk’, zoals dat vaak door bestuurders wordt genoemd. Een zielige vertoning.

          /   Beantwoorden  / 
  2. Robert van Waning

    Morele omkoperij en geslijm. De onderonserigheid wordt erdoor versterkt.

    Tevredenheid van klanten zou normaal moeten zijn ipv een uitzondering waarvoor bestuurders een bonus krijgen.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Piet Rode

      Bestuurder kun je bij dit bericht op 2 manieren opvatten. Welke bedoel je?

        /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.