Geen Serious Kerst, actie voor boodschappenbus bij RTVA

logo rtvaNiet een voorportaal van Serious Request, onder de naam Serious Kerst, is dit jaar de actie van RTV Amstelveen. Na twee edities daarvan houdt de lokale omroep dat voor gezien. De omroep zond de laatste keer uit via een glazen huis in het Stadshart, maar kreeg daar vrijwel geen publiek op de been, dat zich enigermate zou kunnen meten met de glazen kooi van de 3FM disc jockeys. Naar die landelijke actie ging het in Amstelveen via bijdragen voor gedraaide plaatjes opgehaalde geld.

Maar nu kiest RTVA voor een actie in de Annekerk, sinds kort omgedoopt tot cultureel en maatschappelijk ontmoetingscentrum ‘Anna’, op initiatief van o.m. de lokale brouwerij De Naekte Brouwers. Vandaar wordt uitgezonden en de opbrengst gaat naar de BoodschappenPlusBus, meldde de omroep gisteravond. ‘s Morgens zou het lokale doel nog niet bekend zijn.  Het geld is bestemd voor een nieuwe bus, want de nu gebruikte bussen zijn zeven jaar oud en dragen de sporen van intensief gebruik en diverse (vrijwillige) chauffeurs. De bussen brengen slecht ter been zijnde ouderen en gehandicapten naar winkelcentra waar zij boodschappen kunnen doen.

“Omdat we nu ná kerst gaan zitten, was Serious Kerst niet meer van toepassing”, zegt waarnemend hoofdredacteur Ernst Jan Wilhemis. “Daarbij zou de toevoeging Serious teveel associatie oproepen met Serious Request van 3FM.”

Volgens hem  kwam drie jaar geleden het idee van columniste Geertje Visser (tegenwoordig van Amstelveenz) om een glazen huis neer te zetten. “En het was logisch om aan te haken bij de landelijke actie. Vorig jaar bij de tweede editie merkten we dat de roep om een lokaal goed doel steeds sterker werd. Zowel van mensen binnen als buiten RTVA. Toen in oktober de vraag van vrijwilligers kwam om iets speciaals te doen rond de feestdagen was iedereen er dan ook snel over uit dat deze keer een lokaal goed doel moest worden bediend.”

Anna volgens hem de perfecte locatie, omdat de voormalige kerk “de ideale sfeer oproept”. RTVA hoopt dat veel mensen naar de verbouwde locatie komen tijdens de uitzending die van 27 tot en met 30 december, elke dag van 12.00 tot en met 24.00 uur. De omroep heeft ook nog aan het verbouwde wijkcentrum De Bolder gedacht, maar een rond de actie gevormde interne projectgroep zag meer in de Annakerk.

 

Lees ook:Serious Kerst brengt ruim 15 mille op
Lees ook:Burgemeester opent Serious Kerst
Lees ook:Humberto Tan sluit Serious Kerst af
Lees ook:Ruim 100 uur radio van Dorpsplein
Lees ook:Serious Kerst brengt 1/3 minder op dan 1e editie

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.