Wie herkent zich in deze Kamagurka portretten?

‘Accidentalistische portretten’ heet de zondag geopende tentoonstelling in de Keizer Karel Galerie (onder het viaduct). In opdracht van de gemeente maakte Kamagurka daarvoor twaalf portretten. Zonder modellen, want dat zou dan zou het geen accidentalisme meer zijn, volgens de kunstenaar. Amstelveense burgers worden uitgenodigd foto’s op te sturen als zij zich herkennen in een van de al vervaardigde ‘portretten.’ De kunstvorm is dan ook afgeleid van ‘par accident’ (bij toeval, per ongeluk)

Van de portretten zijn grote affiches gemaakt, waarop ruimte is vrijgehouden om de ‘omgekeerde modellen’ (foto’s) in te plakken. De affiches zijn te zien onder het A9-viaduct, omgedoopt tot Keizer Karel Galerie. Via www.kamagurka.k2g.nl kan men met een webcam zichzelf fotograferen naast ‘zijn’ of ‘haar’ portret. Het is de bedoeling dat elke veertien dagen nieuwe portretten in de affiches te zien zijn. Eind december maakt Kamagurka bekend wie de best gelijkende geportretteerden zijn.

Lees ook:Opening atelier route twee weken vóór die route
Lees ook:‘Kamalmanak’ voor vier Europese burgemeesters in Cobra
Lees ook:Irritante vogelherrie als moderne kunst…
Lees ook:‘Verlichte’ kunst in Keizer Karel Galerie
Lees ook:Nieuwe expositie in Keizer Karel Galerie

3 reacties op “Wie herkent zich in deze Kamagurka portretten?

  1. PeterPC

    Erg leuk, die onderdoorgang van de A9 is voor een verkeersdeelnemer al hel op aarde, en nu gaan al die automobilisten, fietsers etc. zich tijdens de verkeersdeelname proberen te herkennen? Zullen de ziekenhuizen een drukke tijd krijgen met verkeersslachtoffers.

      /   Beantwoorden  / 
    1. Jan de Vries

      PeterPC,
      Ik fiets, loop en rijd regelmatig onder de A9 door (aan de kant van de Bijenkorf). Dat is prima en veilig te doen. Ik heb er bovendien nog nooit vagevuur of gekwelde zielen mogen aanschouwen.

      Of bedoel je de onderdoorgang richting Elsenhove? Die is met de fiets wat saai, maar ook niet echt een hel te noemen.

        /   Beantwoorden  / 
  2. Johan Bos

    Ik vermoed dat het een kwestie cvan citymarketing is, waar B&W zich vreselijk druk om maken. Ze willen Amstelveen op de kaart zetten. Blijkbaar ook als stad met het beste en drukst bezochte ziekenhuis.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.