Energie

Martin Kortekaas

Martin Kortekaas

Dat de gemeentelijke communicatie voornamelijk neerkomt op reclame voor B&W blijkt opnieuw uit de zwijgzaamheid over het niet het tot nu toe totaal mislukte duurzaamheidsbeleid. De doelen worden niet gehaald, liet wethouder Peter Bot in een brief aan de gemeenteraad weten. Media en bevolking mogen al blij zijn dat die brief niet via de (in een grijs verleden niet bestaande) digitale achterkamer raadsweb naar de raad ging, maar ook bereikbaar was voor de pers.

Maar een persbericht dat er deze keer niet in. Terwijl het niet halen van een in het programma van het nu zittende college van B&W vastgelegde milieudoelstelling toch nieuws is. Maar ja, niet iets om promotioneel mee aan de weg te timmeren, dus er kwam geen persbericht met bijvoorbeeld de kop: ‘energiedoelstelling gemeente mislukt’. Kijk, persberichten komen er alleen als, zoals raadslid Kortekaas van GroenLinks terecht opmerkte, er weer eens een zonnepaneel op een dak wordt gemonteerd, doelpaaltjes in een wijk worden geplaatst of inwoners een veilig imago van de stad moet worden aangepraat. Om maar wat te noemen.

Want nieuws is volgens de communicatie afdeling van de gemeente alleen nieuws als er een lid van B&W mee kan worden bewierookt. En dáár valt natuurlijk niet de zeperd onder dat het energieneutraal zijn van de gemeente en de regio op de bestuurlijke buik kan worden geschreven.

 

 

Lees ook:Praten met GroenLinks
Lees ook:GroenbLinks ‘zwaar teleurgesteld’ over AV duurzaamheid
Lees ook:GL: B&W komen beloften duurzaamheid niet na
Lees ook:GroenLinks: Pak verzakte fietspaden aan
Lees ook:Oppositie: ‘Jaarrekening toont foute accenten’

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.