‘Golfodrome misbruikt naam commissie mer’

Loogman Vastgoed BV, initiatiefnemer van het Golfodrome in de Bovenkerkerpolder, maakt misbruik van de naam en het logo van de Commissie Mer. MER is de afkorting van milieu effect rapportage. De commissie zegt in een persbericht dat Loogman ten onrechte in publicaties haar logo gebruikt en daarbij selectief citeert haar advies. Daarmee wordt volgens de commissie de suggestie gewekt dat zij de bouw van een golfcentrum in de polder steunt. Dat is misleidend, vindt zij.‘De Commissie MER spreekt zich namelijk niet uit over de wenselijkheid of toelaatbaarheid van een project,' laat zij weten. ‘Op 10 april 2007 bracht de Commissie haar toetsingsadvies uit over het milieueffectrapport voor realisatie van het Golfodrome in Amstelveen. Haar belangrijkste opmerking daarin was dat de effecten van alle alternatieve inrichtingen op de openheid en de structuur van het landschap in het MER en de aanvullende informatie te positief beoordeeld worden.'
De commissie adviseerde meer aandacht te geven aan de mogelijkheden om het reliëf beter te laten aansluiten bij de landschappelijke doelstellingen voor het gebied en aandacht te besteden aan de mogelijkheden om lichthinder te minimaliseren. In de publicaties van Loogman Vastgoed B.V. worden deze punten niet genoemd, constateert zij.
De stichting Bovenkerkerpolder Natuurlijk had de commissie op het misbruik gewezen. De stichting is blij dat daarop onmiddellijk is gereageerd.

Lees ook:Ook gemeentelijk logo misbruikt voor golfcentrum
Lees ook:Provinciale Staten tegen golfbaan in polder
Lees ook:Deel Golfodrome vervalt
Lees ook:Opnieuw plan voor golfcentrum
Lees ook:Golfbaan mogelijk naar Middelpolder

2 reacties op “‘Golfodrome misbruikt naam commissie mer’

  1. Koos Kansloos

    Ik heb lekker stront in mijn onderbroek

      /   Beantwoorden  / 
  2. TAZ

    Moet je eens snel zindelijk gaan worden!

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.