Informatie OV van GVB, inclusief lijn 5

Ongetwijfeld komt ook de omlegging van tramlijn 5 ter sprake tijdens de Informatiebijeenkomsten van het GVB over netwerk openbaar vervoer in Pakhuis de Zwijger, op dinsdag 17 en woensdag 18 mei. Daarvoor moet men zich wel van tevoren aanmelden.

Met de komst van de Noord / Zuidlijn verandert het Amsterdamse openbaar vervoernetwerk , ondergronds en bovengronds. Amstelveen heeft te horen gekregen dat in de nieuwe opzet noch sneltram 51, noch tramlijn 5 regelrecht naar het Centraal Station zal rijden.

Maar ook andere tram- en buslijnen krijgen in de toekomst nieuwe routes krijgen. Hoewel anders afgesproken staat de route van tramlijn 5, tot ergernis van wethouder Brandes van Verkeer, ook ter discussie. Er ligt een contract op bestuurlijk niveau, waarin de verbinding van lijn 5 naar het Centraal Station is vastgelegd. De gemeenteraad wil dat het GVB zich daaraan houdt.

Stadsregio Amsterdam heeft het GVB als opdracht gegeven na te denken over de inrichting van een aangepast OV netwerk in Amsterdam. Om het netwerk in te richten is het GVB op zoek naar concrete input vanuit gebruikers.

Wie wil laten horen dan in elk geval de route van tramlijn 5 ongewijzigd moet blijven, moet dus naar een van de informatie-avonden komen en zijn / haar mening laten horen. Meer informatie over het programma: https://dezwijger.nl/programma/puzzel-mee-aan-het-gvb-netwerk. Men moet zich daar ook aanmelden voor de bijeenkomst.

Deelnemers aan de bijeenkomsten op dinsdag 17 en woensdag 18 mei kunnen kiezen uit drie rondes. Dinsdag 17 mei: 16:00 – 18:00 (Ronde 1) en 19:00 – 21:00 (Ronde 2). Woensdag 18 mei:18:30 – 21:00 (Ronde 3).

 

 

 

Lees ook:Informatie over tijdelijk vervoer lijn 51
Lees ook:Brandes toch akkoord met lijn 5 niet naar CS
Lees ook:Protest van BBA tegen naderend inkorten lijn 51
Lees ook:Regioraad stemt in met AV-lijn
Lees ook:Ondernemers juichen plannen Amstelveenlijn toe

Eén reactie op “Informatie OV van GVB, inclusief lijn 5

  1. Jan Demming

    Correctie:
    Als het GVB de door alle betrokken partijen getekende contracten, waarin onder meer ook staat dat het Centraal Station eindpunt van lijn 5 blijft, aan zijn laars lapt dan mag de gemeente Amstelveen wel eens maling hebben aan het feit dat ze zo stom is geweest om akkoord te gaan met het opheffen van de haltes Gondel en Marne voor lijn 51. Als contracten en bindende afspraken zo gemakkelijk ongedaan worden gemaakt, dan mag Amstelveen daar ook aan meedoen.

      /   Beantwoorden  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.